پیش‌بینی ایلان ماسک برای فرود اولین خدمه در مریخ

ایلان ماسک معتقد است که انسان برای اولین بار در سال ۲۰۲۹ پا به مریخ خواهد گذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ایلان ماسک معتقد است که انسان برای اولین بار در سال ۲۰۲۹ پا به مریخ خواهد گذاشت.

روز چهارشنبه، ایلان ماسک در پاسخ به پیامی مبنی بر اینکه چه زمانی ممکن است اولین فرود خدمه انجام شود، نوشت:" من فکر می‌کنم در سال ۲۰۲۹ اولین خدمه در مریخ فرود بیایند".

براساس گزارش سایت digitaltrends؛ ماسک ۲۰ سال پیش SpaceX را با هدف ایجاد یک سیستم موشکی قابل استفاده مجدد برای کاهش هزینه پرتاب و افزایش دسترسی به فضا تأسیس کرد.

گفته شده، او با موشک فالکون ۹ در حال حاضر فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد و ماهواره‌هایی را برای سازمان‌ها پرتاب می‌کند، از این رو به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

15799399_713

گزارش‌ها حاکی از آن است که  پیش‌بینی‌های ماسک معمولاً اشتباه هستند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶، او پیش‌بینی کرد که انسان‌ها در سال ۲۰۲۶ به مریخ می‌رسند، تاریخی که اکنون تعداد کمی از مردم آن را واقعی می‌دانند. حتی سال ۲۰۲۹ بلندپروازانه به نظر می‌رسد، و هنوز کار زیادی برای هموار کردن راه برای چنین ماموریت جسورانه‌ای باید انجام شود.

با توجه به تایید مقررات، Starship می‌تواند اولین پرواز آزمایشی خود را در یکی دو ماه آینده انجام دهد، با یک ماموریت موفقیت‌آمیز که آن را در مسیر فرود روی ماه در سال‌های آینده قرار می‌دهد، قبل از اینکه هر گونه سفری به سیاره قرمز انجام شود.

ماسک در مورد پیشرفت توسعه Starship در یک رویداد ویژه ماه گذشته اعتراف کرد که احتمالاً موانعی برای قدرتمندترین موشک SpaceX تا به امروز وجود خواهد داشت، اما گفت که مطمئن است مهندسان می‌توانند فضاپیماهایی را طراحی کنند که برای پرواز انسان قابل اعتماد هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید