ناسا با تولید NASA View پا به دنیای هدست‌ها گذاشت

ناسا اعلام کرده که موفق به تولید اولین هدست واقعیت مجازی خود با نام NASA View شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از autoevolution، اکثر مردم فکر می‌کنند که هدست‌های واقعیت مجازی Oculus Quest یا HTC Vive بدون نقص هستند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در سالیان اخیر در زمینه ساخت هدست واقعیت مجازی کار می‌کنند. جالب است بدانید که ناسا نیز هدست‌های واقعیت مجازی را طراحی و آزمایش می‌کند. نکته جالب توجه این است که برنامه ساخت هدست‌های NASA View دهه‌ها قبل از Oculus تعریف شده بود. یکی از اولین هدست‌های واقعیت مجازی ناسا اکنون در مرکز Steven F. Udvar-Hazily در Chantilly ویرجینیا به نمایش گذاشته شده است. این هدست هوشمند توسط تیمی از دانشمندان و مهندسان مرکز تحقیقات ایمز ناسا و به سرپرستی جیم هامفریس و مایک مک گریوی در کالیفرنیا توسعه و تولید شده است.

شبیه HTC Vive یا هر هدست دیگر، NASA View شامل یک صفحه نمایش مستقل متصل به مجموعه‌ای از لنز‌ها است. این صفحه نمایش تصویر را از طریق یک درگاه مشاهده در پشت دستگاه متمرکز می‌کند. هدف محققان ناسا از ساخت این هدست کمک به فضانوردان آینده برای تعامل با سیستم‌های فضاپیما‌ها بوده است. برخلاف سایر دستگاه‌های شبه واقعیت مجازی NASA VIEW از نمودار‌های رایانه‌ای و حسگر‌های حرکتی برای تقلید از محیطی شبیه فضاپیما استفاده می‌کند. خلبانان نظامی و کارآموزان می‌توانند برای مقابله با اشیای بسیار پیچیده از آن استفاده کنند.

در حقیقت، تنها پارادایم متمایز کننده هدست ناسا از HTC Vive یا Oculus Rift تفاوت قدرت محاسباتی خام در سال‌های ۱۹۸۵ و ۲۰۲۱ است. همچنین این سیستم دارای یک دستکش ویژه است. ناسا الگوی آن را از کاتالوگ لوازم جانبی Nintendo Entertainment System گرفته است. این دستکش از مجموعه‌ای از حسگر‌ها و سیم‌ها برای تعیین حرکات دقیق دست استفاده می‌کند. همچنین مهندسان ناسا از این دستگاه اختراع شده برای کمک به نوازندگان گیتار بادی برای ساخت این وسیله الهام گرفتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید