احتمال نارسایی قلبی در مبتلایان به اچ‌آی‌وی بیشتر است

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی با خطر بیشتر نارسایی قلبی روبرو هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از مدیسن نت، محققان به بیماران و ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی‌شان توصیه می‌کنند که نسبت به علائم اولیه مانند تنگی نفس، خستگی، تورم پاها، سرفه و درد قفسه سینه هوشیار باشند.

مهر نوشت؛ «مایکل سیلوربرگ»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه تحقیقاتی کایسر کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «بیماری قلبی عروقی سال‌های زیادی است که یک نگرانی مهم برای افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی بوده است.»

به گفته سیلوربرگ، «در حالی که بیشتر تحقیقات بر خطر سکته مغزی و حملات قلبی متمرکز بوده است، این مطالعه نشان می‌دهد که تأثیرات قلبی برای افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی به شرایط مرحله نهایی مانند نارسایی قلبی گسترش می‌یابد.»

این مطالعه شامل حدود ۳۹۰۰۰ بیمار مبتلا به اچ‌آی‌وی و حدود ۱۰ برابر این تعداد افراد بدون اچ‌آی‌وی بود. محققان دریافتند افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی، ۶۸ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به نارسایی قلبی بودند و بیشترین خطر در میان افراد ۴۰ ساله یا کمتر و زنان بود.

به گفته محققان، داده‌های اولیه نشان می‌دهد که اچ‌آی‌وی ممکن است تأثیر بیشتری بر عملکرد قلب در زنان نسبت به مردان داشته باشد که بخشی از آن به دلیل هورمون‌ها و ضخیم شدن و اِسکار غیرطبیعی بافت قلب به نام فیبروز قلبی است.

محققان بر ضرورت نظارت بر افراد مبتلا به اچ‌آی‌وی از لحاظ علائم اولیه بیماری قلبی تاکید دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید