کاشت اولین چشم مصنوعی سه بعدی در جهان

یک بیمار انگلیسی برای اولین بار در جهان صاحب چشمان مصنوعی سه بعدی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از «عربی ۲۱» اعلام کرد؛ بیماری به نام «استیو فیرز» که اهل هاکنی در شرق لندن است، پنجشنبه گذشته در بیمارستان چشم پزشکی مورفیلدز در پایتخت انگلیس تحت درمان قرار گرفت.

"فیرز" اولین فردی در جهان است که دارای یک چشم مصنوعی با چاپ سه بعدی شده است؛ به گونه‌ای که امید است این چشم واقعی‌تر از چشم مصنوعی سنتی ساخته شده از اکریلیک باشد.

این فناوری جدید مدت زمانی را که بیماران برای تهیه اندام‌های مصنوعی به آن‌ها نیاز دارد را از شش هفته به سه هفته یعنی به نصف کاهش می‌دهد.

فیرز ۴۰ ساله، می‌گوید: من از ۲۰ سالگی به پروتز نیاز داشتم و همیشه از این بابت احساس شرمندگی می‌کردم. وقتی خانه ام را ترک می‌کنم، اغلب یک بار دیگر به آینه نگاه می‌کنم و آنچه را که می‌بینم، دوست ندارم.

او ادامه داد: این چشم جدید فوق‌العاده به نظر می‌رسد و چون به فناوری چاپ دیجیتال سه‌بعدی متکی است، روز به روز بهتر خواهد شد. اگرچه این فناوری چشم چپ او را ترمیم نمی‌کند اما امیدوار است که اعتماد به نفس و ظاهرش را بازگرداند.

پروفسور ماندیپ ساجو، مشاور چشم پزشکی در بیمارستان چشم مورفیلدز، گفت: ما امیدواریم که کارآزمایی بالینی آتی شواهد قوی در مورد ارزش این فناوری جدید به ما ارائه دهد و تفاوتی را که برای بیماران ایجاد می‌کند نشان دهد؛ به واضح است که این فناوری پتانسیل کاهش لیست‌های انتظار را دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید