کدام پیکاپ بهتر است ؛ هوندا ریجلاین یا تویوتا تاکوما؟

هوندا ریجلاین و تویوتا تاکوما از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

لینک کوتاه کپی شد

 جی پلاس، پس از اینکه برند‌های آمریکایی از بخش کامیون‌های سایز متوسط ​​کنار رفتند، تویوتا تاکوما به لطف رقابت اندک بر این کلاس مسلط شد.

بزرگ‌ترین رقیب تاکوما نیسان فرانتیر بوده و هست، اما فورد، شورولت، جی‌ام‌سی و جیپ همگی با پیکاپ های سنتی به این بخش بازگشته‌اند، زیرا در دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است.

از سوی دیگر، هوندا رویکرد متفاوتی را به دنیای پیکاپ‌ها در پیش گرفت، به طوری که ریجلاین با ترکیب ساختار یکپارچه با بستر یک کامیون متوسط، احساس بیشتری از SUV ارائه کرد. در نتیجه، ریجلاین شبیه هیچ یک از پیکاپ‌های سایز متوسط ​​نیست، اما این چیزی است که آن را برای مالکان جذاب کرده است. این خودرو نسبت به هر کامیون سایز متوسط ​​دیگری حسی شبیه به خودرو و فضای ذخیره‌سازی بسته‌تر را ارائه می‌کند، در حالی که هنوز دارای فضای تخت و اتاق برای پنج سرنشین است.

اگر در حال خرید یک پیکاپ متوسط ​​هستید، می‌توانید رهبر مدرسه قدیمی یا بچه جدید را انتخاب کنید. تویوتا تاکوما پیشرو در بخش خودرو است که برای چندین دهه به عنوان یک پیکاپ سنتی بدنه روی فریم پیشرفت کرده است، در حالی که هوندا ریج لاین حس بسیار متفاوتی در داخل و خارج دارد. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از این دو کامیون سایز متوسط ​​برای شما مناسب است، ما تمام دسته بندی‌های کلیدی برای خرید خودروی جدید را در زیر بررسی کرده ایم و نگاهی به این که کدام پیکاپ در چه مناطقی درخشان‌تر است را ارائه می‌دهیم.

در آن زمان، پیکاپ‌های سایز متوسط ​​به گونه‌ای طراحی شده بودند که افراد را با کمترین قیمت ممکن وارد کامیون کنند، بنابراین امکانات نسبتاً کمی داشتند، چه رسد به مواردی که زمانی برای مدل‌های لوکس رزرو می‌شد. خوشبختانه، بخش پیکاپ‌های سایز متوسط ​​با بقیه صنعت رشد کرده است، بنابراین هر دو تاکوما و ریج لاین با لیست بلندبالایی از ویژگی‌های داخلی استاندارد و اختیاری عرضه می‌شوند. این شامل یک سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی درجه یک در هر مدل و سطوح صندلی چرمی گرم شونده در اکثر مدل‌ها می‌شود.

تاکوما: تاکوما SR با صندلی‌های پارچه‌ای عرضه می‌شود که صندلی‌های جلو دارای قابلیت تنظیم دستی چهار جهته هستند، در حالی که مدل‌های SR۵ صندلی‌های پارچه‌ای مشابه با تنظیم برقی ۱۰ جهته برای صندلی راننده دارند. مدل‌های SR۵ همچنین فرمانی با روکش چرمی با کنترل‌های دسترسی هندزفری بلوتوث اضافه می‌کنند.

مدل‌های TRD Sport و TRD Off-Road با صندلی‌های پارچه‌ای یکسان با تنظیم برقی سمت راننده در ۱۰ جهت عرضه می‌شوند، اما می‌توانید صندلی‌های چرمی را نیز در این دو مدل توسعه مسابقه تویوتا انتخاب کنید. در نهایت، تاکوما لیمیتد و TRD پرو به صورت استاندارد با صندلی‌های روکش چرمی و گرم‌کن با تنظیم برقی راننده در ۱۰ جهت و تنظیم دستی سرنشین جلو در ۴ جهت عرضه می‌شوند.

تویوتا تاکوما با دو سیستم اطلاعات سرگرمی مختلف ارائه می‌شود. SR با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی عرضه می‌شود، اما مدل‌های SR۵، TRD و Limited همه با صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی و همه مدل‌ها با Android Auto، Apple CarPlay و Amazon Alexa، اتصال بلوتوث و SiriusXM عرضه می‌شوند.  

مدل‌های تاکوما SR دارای سیستم چهار بلندگوی پایه هستند در حالی که مدل‌های SR۵، TRD Sport و TRD Off-Road با سیستم شش بلندگو عرضه می‌شوند. مدل‌های Tacoma Limited و TRD Pro دارای صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی و سیستم ۶ بلندگوی JBL هستند.

هر تویوتا تاکوما جدید به‌صورت استاندارد دارای یک دسته گیج آنالوگ با صفحه نمایش اطلاعات LED ۴.۲ اینچی در مرکز، کنترل تهویه مطبوع دو منطقه‌ای جلو، ورود بدون کلید از راه دور، و یک فرمان کج/تلسکوپی با کنترل‌های صوتی است.

ریجلاین : هوندا ریجلاین Sport با صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی ۴ جهته و صندلی نیمکت عقب ۶۰/۴۰ تقسیم شده و ظرفیت استاندارد برای پنج نفر عرضه می‌شود. RTL، RTL-E، و Black Edition همگی دارای صندلی‌های چرمی هستند که دارای گرمکن صندلی‌های جلو با تنظیم برقی ۱۰ جهتی برای صندلی راننده و تنظیم برقی ۴ جهته برای صندلی سرنشین جلو هستند. نیمکت عقب این مدل‌ها همان تقسیم ۶۰/۴۰ را ارائه می‌دهد، اما با چرم پیچیده شده است. مدل‌های ریجلاین که با صندلی‌های چرمی عرضه می‌شوند، دارای فرمانی با روکش چرمی هستند که در مدل‌های RTL-E و Black Edition گرم می‌شود.

همه مدل‌های ریجلاین به‌صورت استاندارد با سیستم اطلاعات سرگرمی یکسانی عرضه می‌شوند که حول یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی ساخته شده‌اند. این سیستم شامل بلوتوث، سازگاری Apple CarPlay و Android Auto، دسترسی ورودی USB و HondaLink در همه مدل‌ها است.

SiriusXM با مدل‌های RTL، RTL-E و Black Edition ارائه می‌شود، در حالی که کامیون‌های RTL-E و Black Edition همچنین دارای رادیو HD، سیستم صوتی در تخت، ناوبری، آینه عقب کم‌نور خودکار، مونروف برقی و یک شارژر تلفن بی سیم ریجلاین Sport و RTL دارای سیستم ۷ بلندگو هستند در حالی که RTL-E و Black Edition دارای ۸ بلندگو هستند. تمامی ریجلاین s جدید دارای صفحه نمایش اطلاعات راننده ۴.۲ اینچی در دسته گیج، کنترل تهویه مطبوع خودکار ۳ منطقه ای، کروز کنترل، فرمان کج و تلسکوپ با کنترل‌های صوتی، شیشه‌های برقی، قفل برقی درب‌ها و دکمه فشاری هستند. شروع کنید.

 وقتی هر دوی این کامیون‌ها همه در سطوح تریم ممتاز خود بارگیری می‌شوند، امکانات رفاهی و عملاً یکسان هستند، اما ریجلاین دارای ویژگی‌های استاندارد بیشتری در کل خط تولید است. اگر بیشترین گجت‌های داخلی را با کمترین قیمت می‌خواهید، ریجلاین در سطوح ارزان‌تر این مزیت را دارد، اما مدل‌های «ارزان‌تر» هوندا همچنان قیمت بیشتری نسبت به تاکوما پایه دارند. به عبارت دیگر، ریجلاین به شما بیشتر می‌دهد، اما شما بیشتر هزینه می‌کنید.

تویوتا تاکوما با دو موتور متفاوت و دو پیکربندی پیشرانه متفاوت ارائه می‌شود، در حالی که هوندا ریج لاین با یک موتور استاندارد، گیربکس و طرح پیشرانه عرضه می‌شود. موتور ممتاز در تاکوما و موتور استاندارد در ریجلاین هر دو ۳.۵ لیتری V۶ می‌باشند، بنابراین مقایسه‌ای بسیار خوبی دارند.

تاکوما: تویوتا تاکوما با دو موتور مختلف، دو گیربکس مختلف و چهار چرخ متحرک یا عقب در دسترس است. در تریم‌های SR و SR۵، پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری با ۱۵۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ پوند فوت گشتاور و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استاندارد است. این موتور را می‌توان با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک سفارش داد. موتور اختیاری برای SR و SR۵ یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ با ۲۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ پوند فوت گشتاور است که همچنین به یک گیربکس استاندارد ۶ سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک عقب یا چهار چرخ متحرک متصل می‌شود.

Ridgeline: هر هوندا Ridgeline جدید با پیشرانه یکسانی عرضه می‌شود که با موتور ۳.۵ لیتری V۶ شروع می‌شود که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۲ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک استاندارد و سیستم استاندارد هوشمند مدیریت گشتاور متغیر AWD متصل شده است. در گذشته، Ridgeline با دیفرانسیل جلو نیز موجود بود، اما سیستم چهار چرخ متحرک اکنون استاندارد است. 

اگر یک موتور ۴ سیلندر یا دو چرخ متحرک می‌خواهید، تویوتا تاکوما بدیهی است که انتخاب بهتری از این دو است، زیرا Ridgeline فقط در فرم V۶ AWD عرضه می‌شود. اگر به دنبال قدرت V۶ هستید، نبرد سختی است. هوندا کمی بیشتر و تویوتا کمی بیشتر گشتاور دارند. هنگامی که دو کامیون را در سراسر تریم مقایسه کردید، وزن تاکوما کمی کمتر است، بنابراین از قدرت بهتر استفاده می‌کند، بنابراین کمی سریع‌تر احساس می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید