مقایسه ولوو S60 و آئودی A4، کدام سدان بهتر است؟

ولوو S60 و آئودی A4 این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین سدان ها در نظر گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بسیاری از خودروهای کراس اوور هستند که در بازار خواهان زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به ولوو S60 و آئودی A4 اشاره کرد که طرفداران خاص خود را دارد. در حقیقت، ولوو S60 و آئودی A4 این روز‌ها خودروهای بسیار شیکی هستند و می توان آنها را جزو بهترین سدان ها در نظر گرفت.

در این گزارش این دو کراس اوور ​​را در مقابل یکدیگر قرار داده ایم و می توانید نتیجه آن را در آخر ببینید. آئودی A۴ یکی از خودروهایی است که مدت‌هاست مورد استقبال زیادی قرار گرفته است و هر کسی که به دنبال خودروهای لوکس است، به سراغ این سدان لوکس جمع و جور می رود، اما در طرف دیگر، ولوو S۶۰ با سیستم چهار چرخ متحرک،  فناوری های زیادی را ارائه می دهد که آن را به گزینه‌ای عالی برای خریداران تبدیل می‌کند. ولوو S۶۰ و آئودی A۴ هر دو یک صندوق عقب با اندازه مناسب برای یک وسیله نقلیه ۵ سرنشین با یک اندازه ارائه می‌دهند. 

 آئودی A۴ صندوق عقب کمی بزرگ‌تر و فضای بیشتری برای صندلی‌های عقب دارد که منجر به قابلیت‌های کلی حمل بار می‌شود. همچنین ظرفیت یدک کش نسخه اروپایی A۴ کمی بیشتر از ارقام اروپایی S۶۰ است، اما هیچ عدد رسمی برای آئودی آمریکایی در مورد کشیدن تریلر وجود ندارد. 

ولوو: ویژگی‌های استاندارد S۶۰ پایه شامل صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم برقی و صندلی‌های بیرونی عقب می‌شود. در مدل‌های R-Design Inscription به بالا شاهد روکش‌های چرمی، حافظه‌ای برای صندلی سرنشین جلو، تقویت‌کننده بالشتک صندلی‌های جلو برقی و پشتی‌های سر تاشو برقی در اختیار خواهید داشت.

آئودی: آئودی A۴ Premium به‌صورت استاندارد با صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن و تنظیم برقی عرضه می‌شود و صندلی‌های عقب با طراحی تقسیم‌بندی ۴۰/۲۰/۲۰ برای گسترش آسان فضای بار عرضه می‌شوند. در تریم A۴ Prestige شاهد صندلی‌های بیرونی عقب گرمکن و صندلی‌های جلو خنک‌شونده هستیم. 

یک صفحه نمایش لمسی ۱۰.۱ اینچی و صفحه نمایش اطلاعات راننده ۷ اینچی در همه مدل‌های A۴ استاندارد است، مانند کروز کنترل، درب بازکن یکپارچه گاراژ، استارت بدون کلید، سانروف برقی، سیستم کنترل آب و هوا سه منطقه ای، آینه عقب با کم نور خودکار، فرمان روکش چرمی با پدل‌های تعویض دنده و کنترل‌های سیستم اطلاعات سرگرمی، اتصال گوشی هوشمند و اتصال بلوتوث است.

آئودی A۴ دارای فناوری استانداردتر و روکش چرمی استانداردتری است، با آپشن‌ها و محتوای ممتازتر در مدل‌های رده‌بالا، برتری آشکاری نسبت به ولوو S۶۰ دارد.

ولوو S۶۰ و آئودی A۴ مانند بسیاری از وسایل نقلیه در بخش سدان‌های لوکس جمع و جور، بر موتور ۴ سیلندر توربوشارژ تکیه دارند. آئودی در واقع دو مورد از آن‌ها را در لیست آپشن‌ها دارد که هر دو با سیستم چهارچرخ متحرک استاندارد عرضه می‌شوند در حالی که ولوو به صورت چهار چرخ متحرک در دسترس است.

ولوو: ولوو S۶۰ از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند فوت گشتاور را از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استاندارد ارائه می‌کند. همانطور که در بالا ذکر شد، دیفرانسیل جلو در تمام سطوح تریم استاندارد است، اما سیستم چهار چرخ متحرک در هر سطح تریم موجود است.

آئودی: آئودی A۴ با دو موتور ۴ سیلندر متفاوت در دسترس است که هر دوی آن‌ها توربوشارژ ۲ لیتری هستند. موتور ۴۰ TFSI "پایه" ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ پوند فوت گشتاور ارائه می‌دهد در حالی که موتور پریمیوم ۴۵ TFSI دارای ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۷۳ پوند فوت گشتاور گیربکس اتوماتیک دو کلاچه A۷ سرعته S-tronic استاندارد برای هر دو موتور است. همانطور که سیستم چهار چرخ متحرک کواترو است.

 اگر می‌خواهید بیشترین قدرت را از سدان لوکس جمع‌وجور خود داشته باشید، گزینه موتور ممتاز در آئودی A۴ برتری آشکاری نسبت به ولوو S۶۰ دارد. همچنین وزن آئودی حدود ۳۰۰ پوند کمتر از ولوو است، بنابراین از توان موجود بهتر استفاده می‌کند. اگر عملکرد مهم است، آئودی با ترکیبی از قدرت بیشتر، وزن کمتر و سیستم هوشمند تمام چرخ متحرک، برنده آسان اینجاست.

دیدگاه تان را بنویسید