شکایت جدید علیه گوگل/ ادامه تبعیض در برخورد با اپ ها؛

شکایتی جدید نشان می دهد گوگل قراردادی با شرکت نتفلیکس بسته تا در ازای ماندن اپ آن در پلی استور، کمیسیون کمتری از خریدهای انجام شده در اپ دریافت کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از انگجت، گوگل به رفتار ناعادلانه با برخی از توسعه دهندگان اپ اندروید متهم شده است.

مهر نوشت؛ درهمین راستا گزارشی جدید از یک شکایت جدید علیه گوگل منتشر شده که این شرکت را متهم می‌کند از اپ نتفلیکس کمیسیون بسیار کمتری نسبت به بقیه اپ ها دریافت کرده تا نارضایتی این شرکت از خود را برطرف کند. نتفلیکس یک تولید کننده و منتشر کننده فیلم و سریال در آمریکا است.

این در حالی است که طبق گزارش‌ها نتفلیکس و اسپاتیفای سعی داشتند تا الزامات پرداخت هزینه در گوگل پلی را دور بزنند. به همین دلیل قراردادهای مشابه آنچه گفته شد، بسته شده تا نتفلیکس همچنان از پلتفرم پرداخت پلی استور گوگل استفاده کند.

در همین شکایت ادعا شده سهم نرمال گوگل از درآمد بر مبنای ترجیحی تعیین می‌شود. در حالی که این شرکت به طور معمول کمیسیون ۳۰ درصدی از خرید انجام شده در پلی استور دریافت می‌کند، اما ممکن است کمیسیون مذکور در یک اپ به ۶ درصد نیز برسد.

در این شکایت با توجه به مذاکرات داخلی ادعا شده، دلیل دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی از سوی گوگل، چیزی جز تقلید از اپل نبوده است.

سخنگوی گوگل اعلام کرد قوانین برای توسعه دهندگان اپ یکسان است و همچنین تلاش‌هایی برای پشتیبانی از توسعه دهندگان اپلیکیشن با افزایش منابع و سرمایه گذاری انجام شده است.

این درحالی است که ایمیل‌های داخل شرکتی نشان می‌دهد اپل نیز پیشنهاد مشابهی به نتفلیکس ارائه کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید