۵۰۰ گزارش از آزار و تبعیض کاری در اپل ثبت شد

کارکنان شرکت اپل ۵۰۰ گزارش را در مورد آزار جنسیتی، تبعیض و سوءاستفاده‌های مختلف به ثبت رسانده‌اند و درصدد پیگیری قضائی آنها هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از انگجت، برخی کارمندان اپل جنبشی را برای پیگیری مشکلات کاری و تبعیض‌های شغلی موسوم به اپل تو آغاز کرده‌اند. آنان می‌گویند باید فرهنگ کاری اپل برای همگان روشن شود.

مهر نوشت؛ آنان اطلاعات مربوط به ۵۰۰ رویداد نامناسب شغلی را جمع‌آوری کرده‌اند که مرتبط با تبعیض، آزار جنسیتی و انتقام‌گیری کارکنان از یکدیگر بوده است. این اتفاقات در مواردی در خارج از محیط کاری رسمی اپل رخ داده است.

اکثر افرادی که گزارش‌هایی در این زمینه ارائه کرده‌اند از قصد خود برای شکایت از اپل به اداره مشاغل و مسکن عادلانه کالیفرنیا خبر داده‌اند. بیش از نیمی از افرادی که در مورد مشکلات شغلی خود در اپل اظهار نظر کرده‌اند خواستار دریافت راهنمایی و اطلاعاتی برای نقل ماجرا در رسانه‌ها به شکل ناشناس شده‌اند. قرار است انتشار اخبار این رویدادها از هفته آینده آغاز شود.

کارکنان معترض اپل می‌گویند اداره منابع انسانی این شرکت نسبت به اعتراض‌های آنها بی توجه بوده است. به عنوان مثال می‌توان به سرنوشت اشلی جوویک مدیر ارشد برنامه مهندسی اپل اشاره کرد که بعد از اعتراض به شرایط ناایمن کاری، تبعیض جنسیتی و محیط اداری خصمانه از اپل اخراج شد.

وی به تازگی وب سایتی برای مستندسازی ادعاهای خود راه اندازی کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید