این ربات خود را به رنگ محیط اطراف در می آورد

محققان کره ای رباتی ابداع کرده اند که رنگ بدن آن مانند آفتاب پرست و با توجه به پس زمینه تغییر می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از دیلی میل، یک نرم ربات که مانند آفتاب پرست می‌تواند رنگ خود را تغییر دهد وبا پس زمینه یکرنگ سازد، مسیر را برای شکل جدیدی از استتار نیروهای نظامی فراهم می‌کند.

مهر نوشت؛ پوست مصنوعی آفتاب پرست که بدنه پلاستیکی ربات را می‌پوشاند، توسط گروهی از محققان دانشگاه ملی سئول ابداع شده است. این ربات کوچک که می‌تواند راه برود ۳۸ سانتی متر طول و ۱۵ سانتی متر عرض دارد. وزن آن نیز ۰.۹ کیلوگرم است.

تصاویری از ربات آفتاب پرست نشان می‌دهد این ابزار هنگام گذر از روی پس زمینه با رنگ‌ها و بافت‌های مختلف، می‌تواند رنگ خود را تغییر دهد. این ربات هنگام گذر از هر بخش رنگی، به تدریج رنگ خود را تغییر می‌دهد.

سیونگ هوان کو محقق ارشد این پژوهش در این باره می‌گوید: این فناوری زمینه را برای استتار پویا سربازان فراهم می‌کند.

محققان در این پروژه استراتژی نوینی را به کار بردند و لایه‌های کریستال مایع ترموکرومیک را با شبکه‌های گرمایشی از سیم‌های نانو نقره‌ای که به طور عمودی قرار گرفته‌اند، ترکیب کردند. حسگرهای رنگ و سیستم‌های بازخورد در ربات به کار رفتند تا رنگ پس زمینه را رد یابی کنند. در مرحله بعد رنگ بدنه ابزار با محیط یکسان می‌شود.

کاربردهای دیگر این فناوری علاوه بر استفاده‌های نظامی، شامل ایجاد نمایشگرهایی پوشیدنی و انعطاف پذیر است که به تغییر رنگ ظاهر ساختمان و خودروها کمک می‌کند. کاربرد اصلی این فناوری ایجاد یک شنل نامرئی است که در پس زمینه مخفی می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید