خداحافظی با آخرین لامبورگینی آونتادور ۷۶۹ اسب بخاری+ تصاویر

آخرین نسخه نهایی V-۱۲ لامبورگینی آونتادور، پس از یک دهه حضور در هایپرکار تولید شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هایپرکار لامبورگینی آونتادور که در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد، اکنون به پایان تولید خود رسیده است و خبر از تولید نسخه نهایی V-۱۲ مجهز به نسخه Ultimae داده است. آونتادور  LP ۷۸۰-۴ Ultimae اولین بار در این هفته در جشنواره سرعت که در گودوود در انگلیس برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت.

لامبورگینی تصاویر و جزئیات فینال نسخه محدود آونتادور را که به طور مناسب Ultimae نامگذاری شده، منتشر کرده است.  همانطور که انتظار دارید، مشخصات Ultimae فوق العاده است که بسیاری از بهترین ویژگی‌های سلسله آونتادور را با هم ترکیب می‌کند. پیشرانه ۶.۵ لیتری V-۱۲ تنفس طبیعی تا ۷۶۹ اسب بخار قدرت دارد که ۳۹ اسب بخار بیشتر از آونتادور S و ۱۰ اسب بخار بیشتر از آونتادور SVJ و تنها ۳۹ اسب بخار کمتر از سیان است.

ساختار Ultimae نیز سبک‌تر از آونتادور S است. لامبورگینی ادعا می‌کند ۲.۸ ثانیه زمان صفر تا 100 کیلومتر در ساعت، ۸.۷ ثانیه صفر تا 199 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 355 کیلومتر در ساعت برای کوپه دارد. به عبارت دیگر این خودرو به اندازه کافی سریع است.

خداحافظی با آخرین لامبورگینی آونتادور 769 اسب بخاری

مانند همه خودروها،  آونتادور Ultimae دارای سیستم چهار چرخ است و از جعبه دنده هفت سرعته ISR تک کلاچه اتوماتیک که بسیار وحشیانه سریع است، استفاده می‌کند. این خودرو همچنین از محور عقب هدایت فعال با آونتادور S بهره مند می‌شود، این توانایی پاسخگویی به ورودی‌های فرمان را در پنج میلی ثانیه ادعا شده دارد.

لامبورگینی همچنین می‌گوید که بیشترین میزان گشتاور ۵۳۱ پوندی است که گشتاور ۷۸۰-۴ Ultimae بیش از S در محور عقب ارسال می‌شود که نوید رفتار بیش از حد اسپرت، اما ایمن را می‌دهد. ترمز‌های سرامیکی کربنی CCB نیز به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. همانطور که در آونتادور s قبلی دیده شد، Ultimae حالت رانندگی قابل تغییر دارد که شامل Strada معمولی، Sport و Corsa است.

خداحافظی با آخرین لامبورگینی آونتادور 769 اسب بخاری

Ultimae سپر جلو جدیدی با گزینه ترمز‌های رنگی، که در دیفیوزر عقب تکرار می‌شوند، دریافت می‌کند. چرخ‌های آلیاژی استاندارد، با قطر ۲۰ اینچ در جلو و ۲۱ اینچ در عقب، در تایر‌های Pirelli P Zero Corsa قرار خواهند گرفت. لامبورگینی از طریق برنامه سفارش شخصی Ad Personam ۱۸ رنگ استاندارد و قابلیت انتخاب بیش از ۳۰۰ رنگ را ارائه می‌دهد. کوپه به خصوص در رنگ خاکستری مات دو رنگ در این تصاویر رسمی خوب به نظر می‌رسد.

خداحافظی با آخرین لامبورگینی آونتادور 769 اسب بخاری

هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد قیمت گذاری وجود ندارد، اما با اطمینان می‌توانیم حدس بزنیم Ultimae  بیش از 421 هزار و ۳۲۱ دلار قیمت خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید