قیمت ربات جراحی از دور ایرانی یک سوم نمونه آمریکایی

مدیر عامل شرکت تولید کننده ربات جراح ایرانی گفت: سامانه جراحی از راه دور ایرانی یک سوم نمونه آمریکایی قیمت دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علیرضا میرباقری امروز در مراسم اولین جراحی رباتیک از راه دور روی حیوان که در مرکز مهارتهای پیشرفته بالینی بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: این عمل، اولین عمل جراحی رباتیک از راه دور در کشور است که انجام می شود.

مهر نوشت؛ وی ادامه داد: در عمل جراحی امروز، جراح در بیمارستان سینا از طریق اتصال مخابراتی بر پایه پلتفرم ۵G با کیس بیمار در بیمارستان امام خمینی ارتباط گرفته و عمل را انجام داد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه می توانیم به واسطه این سامانه عمل های پیچیده ای را از راه دور انجام دهیم، گفت: جراحی هایی که بیمار با جراحت زیادی مواجه می شود را می توانیم با این دستگاه جراحی کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این ربات جراح، صد در صد ایرانی است و ثبت اختراع آن در کشورهای مختلف انجام شده؛ همچنین آماده ورود به بازارهای جهانی است.

وی در خصوص مزیت این دستگاه گفت: قیمت این سامانه جراحی از راه دور رباتیک ایرانی یک سوم قیمت نمونه آمریکایی است. همچنین قیمت ابزار مصرفی این ربات یک دهم قیمت تنها نمونه آمریکایی است.

میرباقری با بیان اینکه این ربات می تواند برای کشورهای با درآمد کمتر مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در دنیا هر ۳۰ ثانیه یک بار یک عمل جراحی رباتیک با نمونه آمریکایی انجام می شود ولی هیچ کدام راه دور نیستند اما این دستگاه امکان جراحی از راه دور را برای جراح فراهم کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: با استفاده از این ربات درصد خطای جراحی کاهش پیدا می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید