عملکرد جالب خودروهای "خودران" تسلا + ویدیو

کمپانی تسلا بعد از آن که ادعا کرد تا سال 2020 یک میلیون خودروی خودران را راهی جاده‌ها خواهد کرد، ویدئوی جدیدی از نرم‌افزار خودرانش رونمایی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، تسلا به تازهگی ویدئویی را منتشر کرده که نمایی را از فناوری خودروی تمام خودران در جاده نشان می‌دهد. در این ویدئوی دو دقیقه‌ای، کمپانی تسلا تلاش کرده توانمندی‌های این خودروی جدید را به نمایش بگذارد. این خودرو در تقاطع‌ها توقف می‌کند، توانایی حرکت در بزرگراه‌ها و جاده‌های حومه شهر را داراست و همچنین می‌تواند از رمپ‌ها خارج شود و تغییر لاین دهد و این کارها را بدون اشاره‌ راننده به فرمان انجام می‌دهد.

این خودرو حدود 72 کیلومتر در ساعت را در این ویدئو طی می‌کند و بعد از رسیدن به مقصد، به طور خودکار پارک می‌کند. این ویدئو در حالی منتشر شده که ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا در روزهای گذشته درباره پیشرفت تسلا در زمینه تولید انبوه خودروهای خودران توسط این کمپانی صحبت‌هایی کرد. به گفته او، هر خودروی تسلا مجهز به سخت‌افزاری است که برای عملکرد خودکار خودرو ضروری است و تنها باید نرم‌افزار آن را به‌روزرسانی کنند.

انتظار می‌رود ویژگی‌های خودروی تمام‌خودکار به همراه به‌روزرسانی کامل نرم افزاری آن تا انتهای سال 2019 به پایان برسد. در حال حاضر، تسلا از طریق سیستم Autopilot بخشی از ویژگی‌های عملکرد خودکار را در خودروهای خود برقرار کرده است که به خودرو اجازه می‌دهد به طور خودکار تغییر لاین بدهد و طبق شرایطی که در ترافیک اطراف خود حاکم است، شتاب بگیرد.

با وجود این، تسلا از رانندگان خودروهای خودرانش خواسته تا در مسیر حرکت با این خودروها، دستشان را از روی فرمان برندارند. ایلان ماسک آنقدر به نرم‌افزاری که شرکتش طراحی کرده اطمینان دارد که معتقد است در سال‌های پیش رو، فرمان و پدال‌ها از این خودروها حذف خواهند شد و امیدوارند که این اتفاق تا دو سال آینده رخ دهد.

دیدگاه تان را بنویسید