گزارش جی پلاس؛

ماسک‌های عجیب و فوق واقعی! + ویدئو

یک شرکت ژاپنی ماسک‌هایی را برگرفته از صورت‌ انسان می‌سازد که در نگاه اول هیچ شباهتی به ماسک ندارد و به سختی می‌توان آن را از چهره واقعی یک فرد متمایز کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، شرکت ژاپنی Real-f با الهام از چهره انسان‌های مختلف ماسک‌هایی را با کمک گرفتن از پرینتر سه‌بعدی می‌سازد که شباهت بسیار زیادی به صورت واقعی انسان‌ها دارد و گاهی نمی‌توان به راحتی این ماسک‌ها را از چهره اصلی تشخیص داد.

آنها با استفاده از اسکن و پرینت سه‌بعدی، خطوط و زوایای صورت‌های واقعی را بازسازی می‌کنند و سپس ماسک‌ها را با دست بازسازی می‌کنند تا بتوانند ویژگی‌های جزئی‌تری را در آن بگنجانند که به هر چه واقعی‌تر شدن ماسک‌ها کمک می‌کند.

در حال حاضر اهالی موسیقی و هنرمندان بیشتر از این ماسک‌ها در تبلیغات و کنسرت‌های موسیقی استفاده می‌کنند. اما در سال‌های اخیر، در قالب فناوری تشخیص چهره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که کمپانی‌های خودروسازی از این ماسک‌ها برای آموزش نرم‌افزارهای تشخیص چهره به استفاده می‌کنند که به شناسایی راننده‌هایی که حین رانندگی می‌خوابند، کمک می‌کند.

5aff0b9ea9c44f19008b51c7-750-388

هر ماسک از جنس پلاستیک ساخته شده که سخت است و حرکت دادن آن دشوار است. اما محققان در تلاشند تا در آینده‌ای نزدیک این ماسک‌ها را با مواد نرم‌تری بسازند که قابلیت حرکت هم داشته باشند و واقعی‌تر هم به‌ نظر برسند و حتی از آنها بتوان در مصارف پزشکی و حتی ساخت ربات‌ها استفاده کرد. ساخت ربات‌های انسان‌نما در سال‌های اخیر رونق زیادی داشته و دانشمندان تلاش‌ می‌کنند نمونه‌هایی بسازند که بیشترین شباهت را به انسان داشته باشند.

ساخت هر کدام از آنها چند هفته زمان می‌برد. ابتدا از صورت فرد اسکن سه‌بعدی و سپس عکس‌هایی از آن گرفته می‌شود. سپس عکس‌ها را داخل کامپیوتر ویرایش می‌کنند. سپس از شکل‌های کامپیوتری سه‌بعدی تهیه شده را براساس اطلاعاتی که دارند، پرینت سه‌بعدی می‌گیرند.

هنگامی که پرینت سه‌بعدی هم از چهره گرفته می‌شود، بازهم جزئیات کمی وجود دارد به همین دلیل باید ریزه‌کاری‌ها و جزئیات کار را با دست روی ماسک طراحی کرد. پس از آن، ماسک را دوباره با پلاستیک شکل می‌دهند و در نهایت، عکسی دوبعدی از آن تهیه می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید