گزارش جی پلاس؛

سامسونگ گوشی هوشمند با حافظه یک ترابایت می‌سازد

کمپانی سامسونگ در نظر دارد تا برای جلب نظر کاربران خود گوشی‌های هوشمندی بسازد که یک ترابایت حافظه داخلی داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، یکی از مشکلاتی که دارندگان گوشی‌های هوشمند مدام با آن دست به گریبان‌اند، پر شدن حافظه داخلی گوشی‌ است. در حال حاضر بیشترین حافظه داخلی که در اختیار گوشی‌های هوشمند قرار گرفته بین 64 تا 128 گیگابایت است؛ به این معنا که اگر اطلاعاتی فراتر از این حجم را بخواهید روی گوشی خود ذخیره کنید، مجبور می‌شوید بخشی از اطلاعات را حذف کنید تا فضای کافی برای ذخیره اطلاعات بعدی داشته باشید.

این غول فناوری کره جنوبی به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد محدودیت‌های ذخیره‌ای گوشی‌های هوشمند را از سر راه بردارد و برای این کار قرار است گوشی هوشمند جدیدی با حافظه داخلی یک ترابایت روانه بازار کند.

حافظه داخلی در گوشی هوشمند به این معناست که دیگر لازم نیست هر چند ماه یک‌بار عکس‌ها و ویدئوهای ذخیره شده در گوشی‌تان را خالی کرده و از حافظه گوشی حذف کنید. سامسونگ از این قابلیت به عنوان صنعت یاد می‌کند و آن را با حافظه‌های نوت‌بوک‌های PC برابر می‌داند و می‌خواهد چنین حافظه‌هایی را روی گوشی‌های همراه تعبیه کند.

چنین حافظه‌ای به کاربر امکان نگهداری 240 ویدئوی 10 دقیقه‌ای با کیفیت 4K UHD را می‌دهد. این در حالی است که گوشی‌های هوشمند امروزی تنها ظرفیت ذخیره 13 ویدئوی اینچنینی را دارا هستند. اما مسئله‌ای که در این میان اهمیت دارد، هزینه‌ای است که کاربران باید برای داشتن چنین گوشی هوشمندی بپردازند.

اما موضوع قابل توجه اینجاست که ورود گوشی‌های هوشمند با حافظه داخلی یک ترابایتی به بازار سرعت انتقال اطلاعات را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و کار کاربران را راحت می‌کند. سامسونگ هنوز اعلام نکرده که این فناوری از چه زمانی روی گوشی‌ها قابل اجراست اما انتظار می‌رود که در نسل بعدی سری S10 سامسونگ اجرایی شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت کره‌ای در نیمه نخست سال 2019 نسبت به اجرایی کردن این فناوری اقدام می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید