جی پلاس؛

این پیراهن هوشمند، بیماری‌ها را تشخیص می‌دهد

شرکت سامسونگ پیراهن هوشمندی عرضه کرده اشت که با اتصال به گوشی هوشمند کاربر می‌تواند بیماری‌های مختلف را تشخیص دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، شرکت سامسونگ در جدیدترین ابتکار خود، پیراهن هوشمندی تولید کرده است که می‌تواند با اتصال به گوشی هوشمند، بیماری‌های مختلفی را چون ذات‌الریه، برونشیت، آسم و بیماری مزمن انسداد ریوی شناسایی کند. در این فناوری حسگرهایی به کار می‌روند که با تشخیص صداهایی که از اندام‌ها دریافت می‌کنند، عملکرد ریه را به دقت ثبت کرده و بیماری‌های مرتبط با آن را شناسایی کنند.

این شرکت کره‌ای مدعی شده است که با این فناوری با دقت بالایی می‌تواند انواع بیماری‌های تنفسی را در بیمارانی که این لباس را بپوشند، شناسایی کند. فناوری به کار رفته در این لباس، علاوه بر این که سابقه سلامت فرد را بررسی می‌کند، شاخص توده بدنی (BMI) او را هم محاسبه می‌کند و همچنین، برای تشخیص صحیح، سن، جنسیت، وزن و قد فرد را هم در محاسباتش مدنظر قرار می‌دهد.

حسگرها پس از تشخیص و محاسبه این موارد، به گوشی هوشمند کاربر متصل می‌شود و او می‌تواند موارد تشخیص داده شده را مانند علائم ذات‌الریه یا عفونت دستگاه تنفسی را روی نمایشگر گوشی مشاهده کند. سیستم، طبق نتایج به دست آمده ارزیابی‌های پیشگیرانه‌ و اورژانسی را به کاربر ارائه می‌دهد. این حسگرها را هم می‌توان به طور یکپارچه در انواع دیگر لباس‌ها به کار برد.

هنوز زمان مشخصی برای عرضه این لباس‌های هوشمند به بازار اعلام نشده است. در واقع هدف از تولید این لباس‌های هوشمندی این است که وقتی ورزشکاران حرفه‌ای فوتبال در زمین مشغول بازی هستند، این لباس هوشمند با کمک حسگرهای تعبیه شده، عملکرد ریه بازیکنان را به دقت تحت کنترل دارد.

دیدگاه تان را بنویسید