جی پلاس؛

اولین مسابقه جت‌ پک‌ + ویدئو

با به اتمام رسیدن آزمایش‌های جت‌پک یا کوله‌پشتی‌های جهشی، این سایل حمل و نقل پوشیدنی برای شرکت در اولین سری مسابقه جت‌پک‌ها آماده می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، گروهی از محققان که مسئول آزمایش جت‌پک‌های تولید شده بودند، به تازگی پرواز آزمایشی را روی آنها انجام داده‌اند به طوری که دو نفر به عنوان راکب، در حالی که نزدیک به هم پرواز می‌کردند توانستند مسیر تعیین‌شده را با موفقیت طی کنند. مرحله بعدی، حضور آنها در اولین سری مسابقه جت‌پک‌ در دنیاست که در سال 2019 آغاز می‌شود.

اولین مسابقه موتورسیکلت در دنیا یک روز بعد از ساخت دومین موتورسیکلت برگزار شد بنابراین برگزاری زودهنگام مسابقه جت‌پک‌ها خیلی هم دور از ذهن نیست. «دیوید میمن» که تأییدیه خود را از سازمان هوانوردی فدرال دریافت کرده، تنها مربی آموزش استفاده از جت‌پک در دنیاست که نامش در این سازمان به ثبت رسیده است و قرار است پرواز با این جت‌پک‌ها را به عموم مردم آموزش دهد به طوری که آنها قبل از بستن این دستگاه‌ها و شروع پرواز، بتوانند آموزش‌ها اولیه را گرفته باشند.

6563840-6422235-image-a-10_1542990672826

این جت‌پک‌ها در واقع، دستگاه‌های جت توربینی هستند که بالاتر از سطح زمین با سرعت 320 کیلومتر در ساعت پرواز می‌کنند و به طور عمودی هم می‌توانند تا 5.5 کیلومتر بالا رود.

اما از نظر «میمن»، وقت آن رسیده است که صنعت پرواز شخصی، یک مجموعه مسابقه جت‌پک‌ها را برگزار کند و از این طریق، ایده عملی شدن آن را هم مورد آزمایش قرار دهند. به طور کلی، حدود 12 ماه تست روی این جت‌پک‌ها صورت گرفته تا از همه نظر آنها را مورد تأیید قرار دهند.

Astronaut-Moon-Astronomy-Satellite-Forward-1849402.v1

ویدئویی که به تازگی از آخرین پروازهای این وسایل حمل و نقل مدرن منتشر شده نشان می‌دهد که این جت‌پک‌ها وقتی نزدیک به هم پرواز می‌کنند، در کار هم تداخلی نکرده و مشکلی برای هم ایجاد نمی‌کنند. گروه‌هایی که در مسابقه جت‌پک‌ها شرکت می‌کنند باید حداقل یه جت‌پک یا دستگاهی مشابه داشته باشند و در غیر این صورت می‌توانند دستگاه‌ها و تجهیزات لازم را از شرکت مربوطه خریداری کنند و علاوه بر این، آموزش‌های لازم را هم دریافت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید