حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی مدرسی استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام(ره) در راستای معرفی فرهنگ والای اسلامی و شیعی تلاش کرد گفت: امام خمینی(ره) مصلح بزرگ اجتماعی بود که ملت ایران را از ظلم و بردگی نجات داد.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی مدرسی، روز یکشنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در مسجد روضه محمدیه (حظیره) برگزار شد افزود: امام (ره) نماد دفاع از ارزشها ، عالم ،فقیه، مجاهد و در اوج معنویت بود .

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) جهاد تبیین را بطور واقعی انجام داد و هر کجا نیاز بود بصورت عملی حضور داشت و در راستای معرفی فرهنگ والای اسلامی و شیعی تلاش می کرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت:تبیین اسلام و جهاد تبیین وظیفه هر مسلمان است و یک مسلمان باید مبلغ سیار باشد و نسبت به اشاعه فرهنگ اسلامی حساسیت به خرج داده و تلاش کند.

مدرسی ادامه داد: هرکس بخواهد جامعه را هدایت کند باید در مقابل هجمه ها و شبهه ها دفاع کند و همچنین غذای فکری جامعه را نیز تامین کند که اسلام با هوشیاری وظیفه تبیین و دفاع را به عهده آحاد مردم گذشته است.

وی افزود: هر جامعه ای بخواهد جاودانه شود و بماند ، چاره ای جز تبیین ندارد و بخاطر همین است که اسلام دست نخورده برای ما باقی مانده و از تحریف دور مانده است .

استاد حوزه علمیه قم گفت: شناخت اصل تبیین واجب است و مشکل ترین و دشوارترین جهاد تبیین نیز این است که بخواهید پیام را به کسی منتقل کنیم که همفکرشما نیست و این نوع جهاد تبیین در زمان ما بیشتر مورد نیاز است.

در این مراسم که با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، مهران فاطمی استاندار وحجت الاسلام محمد صدوقی نواده سومین  شهید محراب ، آیت الله وافی نماینده مجلس خبرگان از یزد و جوکار نماینده یزد و اشکذر و  جمع کثیری از اقشار مختلف مردم برگزار شد، هیئت عزاداری هدش ده بالا و هیئت عزاداری روحانیون یزد عزاداری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.