می گوید نام امام را از پدر بزرگش شنیده است و روحیه امام در حمایت از محرومین و مستضعفین برایش جالب و جذاب بوده است. او یک آفریقایی تبار است از یکی از دور ترین کشورهای آفریقا

داود داسین یکی از میهمانان مراسم امسال بزرگداشت امام است که به ایران آمده است. او اهل لیبریا است.

 لیبریا یک کشور در غرب آفریقا است که حدود 20 درصد از جمیعت پنج میلیونی اش مسلمان هستند. داود داسین دست و پا شکسته فارسی بلد است و در حاشیه بازدید از حسینیه جماران به خبرنگار جماران گفت: اولین بار است که به جماران آمده ام  و از نزدیک خانه امام را می بینم و برایم خیلی جالب است که ایشان که قدم های بزرگی برای پیشرفت ایران برداشته اینجا و در این خانه کوچک زندگی می کرده است. 

او  گفت: تفکرات سیاسی امام خمینی برای من واقعا بی نظیر است. من دانشجوی علوم سیاسی روابط بین الملل هستم و امروز از کتابخانه جماران، یکی از کتاب های امام درباره اخلاق و سیاست را تهیه کرده ام که بخوانم. امام بین سیاست و مذهب ارتباط برقرار کرد و این خیلی مهم است. در حالی که ما کمتر روحانی را می شناسیم که هم اهل معنویت باشد و هم اهل سیاست.

این میهمان مراسم بزرگداشت امام در جماران به «دغدغه امام درباره مستضعفین» اشاره کرد و گفت: برای من جالب است که امام چقدر به فکر مستضعفین بودند و همواره برای محرومین تلاش کردند. 

او در پاسخ به این سوال که چگونه با امام آشنا شدید؟ گفت: من در کودکی با امام آشنا شدم، چون پدر بزرگم همواره از او به عنوان یک مرد بزرگ و حامی مستضعفین یاد می کرد و امروز که فکر می کنم برایم عجیب است که چگونه امام در آن زمان که نه فضای مجازی بود و نه ارتباطات به این گستردگی بود، در میان مردم لیبریا این طور شناخته می شد و پدربزرگ های ما از امام می گفتند و او را می شناختند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.