گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

خالد قدومی: به برکت استراتژی امام خمینی، احساس تنهایی نمی کنیم/ ادبیات انقلاب اسلامی مبتنی بر آزادی فلسطین و قدس است

امروز برای پیشرفت مقاومت از کمک های جمهوری اسلامی ایران در کنار توانایی جوانان فلسطینی استفاده می کنیم. البته کمک ایران فقط در حوزه نظامی نیست. جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاسی، دیپلماسی و اجتماعی هم از ما حمایت می کند.
خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در ایران

نماینده جنبش حماس در تهران با تأکید بر اینکه به برکت استراتژی امام خمینی(س)، ما الآن احساس تنهایی نمی کنیم، گفت: آیت الله خامنه ای فرمودند که «اسرائیل 25 سال دیگر را نخواهد دید»؛ ولی این به معنی آن نیست که تا 25 سال باید منتظر باشیم.

خالد قدومی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص تأثیر حمایت های امام خمینی(س) و انتخاب روز قدس در دلگرمی مردم فلسطین اظهار داشت: قطعا پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر مثبت در مقاومت مردم فلسطین داشته است. چون ادبیات انقلاب اسلامی مبتنی بر آزادی فلسطین و قدس است. به همین جهت بود که یکی از اولین گام های این انقلاب تحویل سفارتخانه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین بود.

نماینده جنبش حماس در تهران یادآور شد: امام خمینی(س) نگاه عمیقی داشتند که روز جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب کردند و به طور مثال نگفتند 25 ماه رمضان روز قدس باشد. 25 رمضان ممکن است در ترکیه یک روز دیگر و در ایران یک روز دیگر باشد. ولی روز جمعه عامل وحدت مسلمانان است. عدم وحدت نگرانی اصلی ما در مقاومت و مردم فلسطین است. بدون وحدت و یکپارچگی مسلمانان، اصلا فلسطین آزاد نمی شود. امام خمینی(س) با یک نماد وحدت بین مسلمانان به مقابله با دشمن اول امت اسلامی یعنی رژیم صهیونیستی آمد.

وی تأکید کرد: انتقال ادبیات امام خمینی(س) به مردم فلسطین موجب بالا رفتن روحیه و مقاومت آنها شد. به برکت این استراتژی حضرت امام، ما الآن احساس تنهایی نمی کنیم. کنار ما مردم جمهوری اسلامی ایران هستند و این حضور تأثیر ایجابی و مثبت زیادی دارد.

خالد قدومی با اشاره به اینکه فقط جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین کمک می کند، افزود: امروز برای پیشرفت مقاومت از کمک های جمهوری اسلامی ایران در کنار توانایی جوانان فلسطینی استفاده می کنیم. البته کمک ایران فقط در حوزه نظامی نیست. جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاسی، دیپلماسی و اجتماعی هم از ما حمایت می کند. مثلا امروز در سطح روابط بین المللی ایران از مردم مسلمان فلسطین، سوریه، عراق و یمن حمایت می کنند.

وی در خصوص ابتکار مقام معظم رهبری در تعیین تاریخ برای نابودی اسرائیل گفت: آیت الله خامنه ای فرمودند که «اسرائیل 25 سال دیگر را نخواهد دید»؛ ولی نگاه ایشان این طوری نیست که تا 25 سال باید منتظر باشیم. بلکه به نظر ایشان این رژیم جعلی توانایی ندارد که تا 25 سال دیگر بماند؛ به امید خدا و کمک مردم و مجاهدین فلسطینی، شاید این رژیم خیلی زودتر از این تاریخ نابود شود. شهید احمد یاسین هم این طور فرمودند که «تا سال 2027 رژیم جعلی اسرائیل باقی نمی ماند.»

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به پیروزی مردم فلسطین در جنگ دو روزه، اظهار داشت: از دستاوردهای متعدد این جنگ این است که روحیه مردم زیاد شده و شاهد هستند که چقدر مقاومت در برابر آنها مسئولیت دارد. از یک طرف می خواهد محاصره شکسته شود و از طرف دیگر به دشمن اجازه نمی دهد که به ما حمله کند. مردم ما شاهد هستند که مقاومت چقدر پیشرفت کرده است. به همین دلیل روحیه آنها و حمایتشان از مقاومت بیشتر شده و ان شاء الله این مسیر را تا محو اسرائیل ادامه می دهیم.

وی در پایان تأکید کرد: موشک یک ابزار است و هدف نیست. البته موشک یک ابزار مؤثر و محکم علیه دشمن است. چرا استفاده نکنیم؟ به نظر من این ابزار و به طور کلی مقاومت باعث می شود که روحیه مردم فلسطین بالاتر برود و به هدف برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.