به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلام رضا دهقان روز چهارشنبه در خطبه های عید سعید قربان خاش اظهار داشت: حج بزرگترین کنگره وحدت برای تشکیل یک عقیده الهی در جهان اسلام است که همه ‌ساله در این ماه مبارک و در خانه خدا برگزار می شود.
وی بیان کرد: عید قربان عید ایثار، فداکاری، اخلاص و قربانی کردن نفس است.
** مدیر جامعه الاسلامیه مخزن العلوم اهل سنت خاش نیز در خطبه های نماز عید سعید قربان گفت: برتری هر انسان و مخلوق در تقوا، پرهیزگاری و شناخت پروردگار است.
مولانا محمد گل اظهار داشت: تمام مسلمانان، اهل دین و مدعیان اسلام با هم برابر و برادر هستند.
وی افزود: پروردگار عالم رنگ، قوم و غیره را برای شناخت خود انسان به وجود آورده است بنابراین همگان دارای احترام هستند.
مدیر جامعه الاسلامیه مخزن العلوم اهل سنت خاش اظهار داشت: پرهیز از هر گونه ظلم، جنایت، سرقت، دزدی، مردم آزاری، دور شدن از خرید، فروش مواد مخدر و گرفتار شدن در دام اعتیاد مورد تاکید اسلام است.
وی بیان کرد: شیطان و نفس عماره بدترین دشمنان انسان مومن و مسلمان هستند.
**مولوی عبدالله ریگی از استادان حوزه مخزن العلوم اهل سنت خاش هم در سخنانی بر اهمیت اجرای دستورات الهی، اطاعت از خدا، رسول و توبه تاکید کرد.
مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش نیز ضرورت رسیدگی به مشکلات حوزه تامین آب آشامیدنی مردم این شهرستان را یادآوری کرد.
فرماندار شهرستان خاش نیز با تبریک عید سعید قربان و یادآوری مجاهدت ها و ایمان حضرت ابراهیم خلیل و دستاوردهای حج بیان کرد: قربانی کردن نفس، دور شدن از گناه، بازگشت به پروردگار و اعراض از دنیا طلبی را از جمله دستاوردهای حج عنوان کرد.
حمیدالدین یوسفی ادامه داد: برای تغییر دادن رفتارها و رسیدن به آرامش باید همگان پای کار باشند.
وی با اشاره به اینکه دولت برای خدمت رسانی به مردم این منطقه نگاه ویژه ای دارد گفت: در مبحث اجرای طرح های عمرانی در این نقطه از ایران اسلامی شاهد کارهای بزرگی هستیم.
به گزارش ایرنا نماز عید سعید قربان به امامت ائمه جمعه شیعه و سنی در بیش از 218 عیدگاه شهرستانهای سیستان و بلوچستان برگزار شد.
7310**7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.