به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع هزاران نفر از مردم استانهای مختلف درباره شرارت های آمریکا و وظایف مردم و مسئولان اظهار داشت: امریکا تاکنون ثابت کرده که تنها با الفاظ فریبنده و ظاهر نما وعده هایی برای آینده می دهد درصورتی که برای خود امتیاز نقد می خواهد و در آینده نیز به وعده هایش عمل نخواهد کرد.
امام جمعه زاهدان افزود: در حال حاضر سه مساله جنگ، تحریم و مذاکره با آمریکا مطرح است که به فرموده مقام معظم رهبری آمریکا جنگ را صریحا مطرح نمی کند و فقط با اشاره و کنایه درباره آن صحبت می کند زیرا می داند ملت ایران بارها ثابت کرده اند که با جان خود در برابر زور و ستم می ایستند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند به هیچ عنوان پای جنگ از سوی آمریکا درمیان نیست زیرا دشمن می داند که اگر حرکتی علیه ایران اسلامی انجام دهد ضربه بزرگتری را باید متحمل شود، همانطور که در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و همچنین در ماجرای طبس متحمل شکست شد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، مقامات قبلی آمریکا ادب سیاسی را رعایت نمی کردند اما مقامات کنونی آمریکا بسیار بی ادب و بی شرم با دنیا صحبت می کنند.
آیت الله سلیمانی با اشاره به جنایات اخیر رژیم سعودی اظهار داشت: بمباران بیمارستان و حمله به یک خودروی حامل کودکان یمنی جنایت اخیر سعودیها در یمن است که وجدان جهانی را تحت تاثیر قرار داد و دولتها اظهار تاسف کردند اما دولتمردان آمریکایی با ادعای دروغین دفاع از حقوق بشر به جای محکوم کردن این جنایتها از رابطه حسنه خود را سعودیها حرف زدند.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مشکلات اقتصادی عمدتا ریشه داخلی دارد و به سیاستگذاری های داخلی برمی گردد و نه اینکه تحریم ها هیچ اثری ندارد اما مسئولان اقتصادی کشور خود می دانند که عامل مشکلات کشور تحریم ها نیست بلکه عمل سوء برخی دستگاههای دست اندرکار است به طوری که اگر این مشکلات داخلی وجود نداشت تحریم ها مشکلات کمتری را بوجود می آورد.
امام جمعه زاهدان افزود: رهبری فرمودند سیاستهای غلط برخی از دستگاههای اقتصادی موجب شده تا چوب حراج بر ذخائر ارزی کشور زده شود و به مردم فشار وارد شود به طوری که دشمن با سوء استفاده از خطای برخی افراد می خواهد ناکارآمدی نظام را برای ناامید کردن مردم به آنان القا کند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: برای ایران اسلامی بن بستی وجود ندارد زیرا مشکلات شناخته شده هستند و راههایی برای حل این مشکلات وجود دارد که مسئولان باید کمر همت را ببندند زیرا اگر مسئولان با اراده و با انگیزه عمل کنند در کشوری با این همه ذخائر و معادن نباید مشکلات اقتصادی وجود داشته باشد.
امام جمعه زاهدان افزود: برای مبارزه با فساد اقتصادی نباید درنگ کرد البته در این مدت اخیر دستگاههای مربوطه خوب عمل کرده اند که جای تشکر دارد.
آیت الله سلیمانی افزود: استان سیستان و بلوچستان از ظرفیت مرز برخوردار است که مسئولان باید پای کار بیایند و مرز را به یک فرصت تبدیل و به حل مشکلات استان کمک کنند تا از فشار موجود بر مردم کاسته شود.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این روزها در خصوص مساله سوخت مشکلاتی برای مردم وجود دارد به طوری که مردم گاه باید ساعتها در صف بمانند تا سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند باید نظارت صورت گیرد و از قاچاق سوخت و خروج بی رویه برخی از اقلام سوختی جلوگیری شود تا مردم برای تامین سوخت خود دچار مشکل نشوند.
امام جمعه زاهدان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، عبور از پیچ خطرناک و لغزنده اقتصادی با وحدت مردم و مسئولان به طور قطع امکان پذیر است.
آیت الله سلیمانی به اهمیت روز عرفه و شرکت در مراسم قرائت دعای عرفه در نزد پروردگار اشاره کرد و گفت: در این روز دعا مستجاب می شود و خداوند الطاف و رحمت خود را شامل حال بندگان خود می کند بنابراین باید از این روز نهایت استفاده را ببریم و این فرصت عظیم را از دست ندهیم.
8006**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.