به گزارش ایرنا مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور در این مراسم گفت: برای من باعث افتخار است که بانوان خاش در انتخابات شوراها شگفتی آفریدند.
فریبا نظری پور کیایی افزود: اعتماد کردن مردم خاش اعم از علما، نخبگان و معتمدان به بانوان از بالندگی این جامعه حکایت دارد.
وی ادامه داد: در سراسر کشور و منطقه سیستان و بلوچستان ظرفیت ها و توانمندی هایی وجود دارد که جهان آن را باور می کند.
نظری اظهار داشت: قلمرو، فرهنگ و تمدن کهن ایران اسلامی دارای ارزشهایی است که مردم دنیا به آن احترام می گذارند.
وی خوشبختی خانواده ها را در آسان گرفتن ازدواج عنوان و تاکید کرد: همسر و فرزندان از ثروت های زنان به شمار می روند و این مبحث در عکس آن نیز صادق است.
منصور ایرندگانی مدیر کمیته امداد خاش نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 150 زوج زیر پوشش این نهاد با هزینه 465میلیون تومانی به خانه بخت رفتند.
امام جمعه شهرستان خاش نیز اظهار داشت: توجه به نیازهای قشر جوان به سالم ماندن جامعه، ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی کمک می کند.
حجت الاسلام غلام رضا دهقان بیان کرد: اسلام معیارهای مطلوبی را به خانواده ها توصیه کرده که اهمیت دادن به دیانت، اصل و نسب، سن نزدیک دختران و پسران و رعایت عدالت برای افرادی که تعدد زوجات دارند مورد تاکید است.
نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قوم بلوچ فرهنگ و تمدن بالایی دارد که ویژگی ها و شاخصه های آن بیشمار و قابل ستایش است.
علی کرد اظهار داشت: گردشگری و صنایع دستی و توانمندی های کشاورزی خاش بی نظیر است.
فرماندار شهرستان خاش هم با بیان اینکه نگاه وزیر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان به استان و مردم منطقه ویژه است گفت: توجه به نیازهای بانوان و بهره گرفتن از توان این قشر در اولویت مسئولان دولتی است.
حمید الدین یوسفی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید شرایط را برای حضور زنان در حوزه های مختلف اجرایی، اجتماعی و فرهنگی تسهیل کرده است، تاکید کرد: حمایت دولت از پنج هزار و 500 بانوی سرپرست خانوار در خاش، حمایت از توان بانوان در حوزه های اجتماعی، انتخاب دهها شورای زن و 45 دهیار زن بخشی کوچکی از این حمایت هاست.
مدیرکل حوزه بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: مطالبات و خواسته های بانوان استان در دولت به آسانی مطرح می شود و خوشحال هستیم در وزارت کشور و حوزه مشاور امور بانوان و خانواده زمینه برای حمایت از بانوان این منطقه فراهم است.
فاطمه فاضلی افزود: شرکت افزون بر 400 بانوی خاش در انتخابات شوراها و انتخاب 135 شورای زن نشان از بالندگی و پویایی جامعه خاش دارد.
به گزارش ایرنا تجلیل از خبرنگاران و اجرای موسیقی محلی و بازدید از مراکز خدماتی بهزیستی از دیگر برنامه های این همایش بود.
همچنین به 44 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد خاش کمک هزینه خرید جهیزیه به مبلغ 35 میلیون تومان برای هر نفر و به 20 زوج زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هر کدام 10 میلیون ریال اهدا شد.
به گزارش ایرنا فریبا نظری پور کیایی مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور روز دوشنبه با هدف بررسی ظرفیت ها و مشکلات بانوان سیستان و بلوچستان وارد زاهدان شد و در مدت 2 روز حضور خود به شهرستان های خاش و هیرمند نیز سفر می کند.
7311**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.