میثم برازنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان این شرایط فراهم شده است.
وی افزود: از امروز /اول مرداد/ به مدت یک ماه نام نویسی از این افراد در فرمانداری ها از طریق پر کردن فرم خوداظهاری قابل انجام است.
مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی افراد فاقد مدارک هویتی و همچنین ایجاد فضایی برای بهره مندی این افراد از تحصیل است.
برازنده ادامه داد: مدارک لازم برای ارائه درخواست این افراد 2 قطعه عکس از والدین و 2 قطعه عکس از دانش آموز همراه با پر کردن فرم الف و ب در فرمانداری ها بر اساس دستورالعمل ابلاغی است.
وی افزود: همه افراد فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم بدون محدودیت سنی می توانند در این یک ماه برای تحصیل نام نویسی کنند.
به گفته وی سال گذشته بیش از 10 هزار نفر واجب التعلیم فاقد مدارک هویتی در سیستان و بلوچستان برای تحصیل نام نویسی کردند که بیش از چهار هزار نفر از آنان اتباع افغانستان بودند.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال بیش از 15 هزار واجب التعلیم فاقد مدارک هویتی در سیستان و بلوچستان برای تحصیل نام نویسی کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب همچنان با ارثیه های به جای مانده از دوران ستم شاهی دست به گریبان است، هنوز برخی از هموطنان که به دلیل سکونت در روستاها و مناطق دور افتاده از داشتن هویت محروم بودند بدنبال هویت خود هستند.
3042**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.