علیرضا راشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدارس سه و 6 کلاسه هستند که بزودی با راه اندازی آنها دانش آموزان این 2 روستا از فضای استاندارد بهره مند می شوند.
وی با اشاره به سال تحصیلی جدید گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی 97-98، 350 کلاس درس در سراسر سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از تدوین سند توسعه آموزشی استان خبر داد و افزود: در این سند که بزودی به تصویب می رسد عمق محرومیت در شاخص های آموزشی نظیر فضا، پوشش تحصیلی، سرانه ورزشی و فرهنگی و غیره این استان برای جلب نظر دولت و خیران نشان داده شده است.
راشکی افزود: سند آموزشی سیستان و بلوچستان در نوع خود در کشور بی مانند است به طوری که مقرر شده بعد از تصویب به عنوان پایلوت در استان های دیگر نیز اجرایی شود.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
به گفته وی از مجموع 18 هزار و 954 کلاس درس در سیستان و بلوچستان، 10 هزار و 528 کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.