به گزارش ایرنا وزیر کشور در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از بازارچه تخت عدالت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز توفیق شد با مسئولین مختلف دستگاه های اجرایی در استان در خدمت مردم خوب سیستان باشیم،
عبدالرضا رحمانی فضلی اظهار داشت: مجموعه بازدیدهایی از طرح های استان از جمله طرح بزرگ آبرسانی به ٤٦ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان انجام شد.
وی افزود: اکنون در منطقه گمرک تخت عدالت هستیم که این منطقه با توجه به مصوبه اخیر دولت برای سهولت در امر واردات و صادرات و تجارت مرزنشینان دستور العملی صادر شده که هر خانواده ای که در شعاع 30 تا 50 کیلومتری مرز هستند بتوانند از تسهیلات این مصوبه استفاده کنند و امیدواریم در معیشت زندگی ساکنان این منطقه تأثیر مثبتی بگذارد.
وی ادامه داد: مسئولین مخابرات و گمرک تلاش خوبی برای راه اندازی این گمرک داشتند و البته طرح بزرگتر از این است و فعلا در همین حد آماده شده و لازم است با مساعدت های لازم بتوانند بقیه منطقه را زیر بار این طرح قرار دهند.
گمرک و بازارچه تخت عدالت در شهرستان هیرمند واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان و همسایگی ولایات نیمروز و فراه افغانستان قرار دارد.
به گزارش ایرنا وزیر کشور در سفر یک روزه به شمال سیستان و بلوچستان علاوه بر طرح 46 هزار هکتاری آبیاری نوین دشت سیستان، از منطقه ویژه رامشار و محدوده منطقه آزاد سیستان نیز دیدن می کند.
شرکت در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی و دیدار با معتمدان و بزرگان طوایف سیستان و حضور در شورای اداری سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های رحمانی فضلی است.
معاون آب و خاک و مدیر کل دفتر بحران وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، معاونان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استاندار جمعی از مسئولان دستگاههای اجرایی استان وزیر کشور را در این سفر همراهی می کنند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
3213 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.