اردشیر شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشت هزار و 818 هکتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان به کشت میوه های گرمسیری اختصاص دارد.
وی ادامه داد: موز با چهار هزار و 513 هکتار، انبه با هزار و 490 هکتار، کنار با هزار و 164 هکتار، گواوا با 959 هکتار و چیکو با 462 هکتار بیشترین سطح باغات میوه گرمسیری سیستان و بلوچستان را تشکیل می دهند.
وی افزود: سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع ترین میوه های گرمسیری کشور محسوب می شود به طوری که در تولید برخی میوه ها در ایران بی رقیب است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با وجود شرایط مطلوب آب و هوایی جنوب استان نهال میوه های گرمسیری نیز در این مناطق تولید می شوند و به طور یارانه ای در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.