جواد عرب مجاهد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با همکاری بخشداری نوک آباد و ادارات ورزش و جوانان، هلال احمر و محیط زیست و برخی سمن ها مانند سفیران طبیعت و جوانان صحرا بخش بزرگی از طبیعت زیبای تفتان از وجود زباله ها پاکسازی شد و نشاط و شادابی به محیط زیست منطقه برگشت.
وی افزود: متاسفانه برخی از طبیعت گردان و صعودکنندگان به تفتان بدون در نظر گرفتن عواقب زیست محیطی در محیط اطراف و ارتفاعات بکر شهرستان خاش زباله های خود را رها می کنند و چهره زیبای طبیعت را زشت جلوه می دهند.
عرب ادامه داد: با توجه به اهمیت مساله حفظ محیط زیست و حق همه انسانها و آیندگان برای استفاده از زیبایی های طبیعت به بهانه روز جهانی المپیک و محیط زیست یک همایش پیاده روی با عنوان 'پیمایش گل گشت' را با مشارکت بانوان ورزشکار خاش پیش بینی کردیم که خوشبختانه با استقبال خوب بانوان مواجه و با موفقیت به سرانجام رسید.
وی اظهار داشت: با توجه به وجود خشکسالی های مداوم و کمبود غذا برای وحوش در محل های تردد حیات وحش دانه های گندم ریخته شد.
عرب گفت: تفتان و روستاهای دامنه و حاشیه این کوه زیبا بهترین مکان برای طبیعت گردی در فصول مختلف سال بشمار می رود و انتظار است هموطنان عزیز در حفظ محیط زیست این منطقه بکر و زیبا کوشا باشند و آسیبی به آن وارد نکنند.
به گزارش ایرنا تفتان سربلند و روستاهای حاشیه آن همواره با زیبایی ها و طبیعت بکر و پاکیزه و چشم اندازهای منحصر بفرد همه ساله با افسونگری طبیعی پذیرای گردشگران و خیل عظیم کوهنوردان، طبیعت گردان و گردشگران در دامان زیبای خود است.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.