به گزارش ایرنا دکتر سهیلا خسروی روز دوشنبه در همایش تجلیل از اهدا کنندگان خون سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: سازمان انتقال خون این استان از سال 61 با راه اندازی پایگاه زاهدان به شبکه سراسری پیوست و هم اینک در شهرستان های زابل، ایرانشهر، چابهار و سراوان نیز پایگاه دارد.
وی افزود: امسال نیز پایگاه انتقال خون نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: میزان اهدای خون در سیستان و بلوچستان از چهار هزار و 500 واحد سال 61 به 71 هزار و 87 واحد در سال 96 رسیده است.
وی افزود: 64 درصد از اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان به طور مستمر اقدام به انجام این کار خداپسندانه می کنند.
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به سلامت بالای خون در استان گفت: سال گذشته هیچ موردی از بیماری ایدز در میان اهدا کنندگان خون استان مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 134 هزار و 279 واحد خون به بیمارستان های سطح سیستان و بلوچستان داده شد افزود: آمار بالای بیماران تالاسمی و تصادفات جاده ای و زنان باردار از علل عمده مصرف زیاد خون در استان هستند.
وی دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
وی افزود: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم استان برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
حجت الاسلام احمد راهداری امام جمعه موقت زاهدان نیز در این مراسم با بیان اینکه حدود 80 آیه قرآن کریم به سلامتی مربوط می شود، بر گسترش فرهنگ اهدای خون در جامعه تاکید کرد.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.