به گزارش ایرنا ابابکر بلوچ روز چهارشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کنارک اظهار داشت: ساماندهی وضعیت مردم این منطقه و تعیین تکلیف اراضی آن باید یکی از اولویت های کاری شورا و شهرداری باشد.
وی افزود: هیچ توجیهی ندارد که چند هزار نفر جمعیت بدون امکانات اولیه و خدمات دولتی با درد و رنج فراوان زندگی کنند.
وی بیان کرد: برای رفع معضلات و پیشرفت در کارها همفکری و تعامل همه اقشار جامعه با مسئولان ضروری است.
وی بر پیگیری استانداری سیستان و بلوچستان و نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی برای راه اندازی بازارچه دریایی در اسکله های کلات و پزم تیاب تاکید کرد و افزود: کنارک با بیش از ۲۰۰ کیلومتر ساحل باید مرز دریایی برای واردات و صادرات کالا در راستای توسعه سواحل مکران به کشورهای هم مرز دریایی داشته باشد.
سرپرست فرمانداری کنارک گفت: وضعیت بهداشت و درمان با تجهیز کردن مراکز درمان بستر با امکانات اولیه و بکارگیری پزشکان متخصص بهبود یابد.
بلوچ ادامه داد: شهرستان کنارک از محروم ترین مناطق کشور از نظر فضای آموزشی است که توسعه فضاهای آموزشی با بهره گیری از ظرفیت خیران بومی، کشوری و اعتبارات دولتی در دستور کار مسئولان دست اندر کار قرار گیرد.
وی پیگیری برای افزایش سهمیه سوخت جایگاه کنارک با کارت آزاد برای رفاه حال شهروندان و مسافران را خواستار شد و گفت: طرح فاضلاب این شهر برای تکمیل سالهاست که در انتظار اعتبار است.
به گزارش ایرنا در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بر تعیین تکلیف زمین های ارتش برای استفاده مردم شهر کنارک، جانمایی و مطالعه دقیق و کارشناسی فاز دوم شهرک صنعتی، برخورد قانونی صید غیرمجاز کشتی های ترال و نظارت مستمر بر پروژه اسکله ساماندهی قایق ها تاکید کردند.
بندر کنارک در 630 کیلومتری جنوب زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.