به گزارش ایرنا سردار قنبری را در این بازدید سرهنگ احمد ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی، سرهنگ رضا عامری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان و سرهنگ علی عارف نژاد فرمانده انتظامی زاهدان همراهی کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در جریان این بازدید با تاکید بر درک جایگاه رسانه در ایجاد احساس امنیت و انتقال اخبار مورد نیاز مردم به عنوان یک امانت گفت: خبرگزاری ایرنا با دارا بودن پیشینه خوب در عرصه خبر و اطلاع رسانی، مورد اعتماد مردم است.
سردار محمد قنبری افزود: انعکاس توانمندی ها، ظرفیت ها و واقعیت های سیستان و بلوچستان از وظایف رسانه هاست که خوشبختانه خبرگزاری جمهوری اسلامی در این زمینه موفق عمل کرده است.
وی بیان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی نظام به ویژه در استان سیستان و بلوچستان وظیفه مضاعفی بر عهده دارد و انعکاس موفقیت های نیروی انتظامی در ارتقا امنیت و احساس امنیت توسط رسانه ها نتایج بسیار خوبی دارد که بازدارندگی از جمله آنهاست.
وی ادامه داد: ارتباط خوب و شفافی میان فرماندهی انتظامی استان و خبرگزاری جمهوری اسلامی وجود دارد و تاکنون از اخبار منتشر شده از این مجموعه توسط خبرگزاری ایرنا هیچ گلایه ای نبوده است و مدیریت اخبار در این رسانه رسمی نظام نشان از توانمندی نیروهای خبری آن است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به گسترش فضای مجازی در جامعه گفت: فضای مجازی شنیده ها را منتقل می کند اما رسانه های رسمی واقعیت ها را به مردم انتقال می دهند به همین سبب انتظار است عموم مردم اخبار مورد نیاز خود را از رسانه های رسمی دریافت کنند و به جوسازیها و ترفندهای رسانه ای برخی سایت های غیرمجاز و معاند توجهی نکنند.
وی با بیان اینکه رسانه در بازدارندگی یک سرباز گمنام است، افزود: با اطلاع رسانی از وقوع جرم و کشف آن چند پیام منتقل می شود که نخستین پیام آن به مجرمان است که سراغ جرم نروند زیرا نیروهای بیدار و آگاه انتظامی آنان را یافته و به چنگال قانون می سپارند.
سردار قنبری خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده توسط واحدهای دست اندرکار فرماندهی ناجا که نتایج آن امروز اعلام شد، فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در میان استانهای مختلف کشور مقام دوم اطلاع رسانی را بدست آورده است.
وی تصریح کرد: تنوع ماموریت های هیچ سازمانی به اندازه نیروی انتظامی نیست و این نیرو به سبب ارتباط نزدیک با مردم و ارتقاء احساس امنیت و آرامش در جامعه همکاری خوبی با رسانه ها در انتقال و بیان عملکردها دارد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: انتشار اخبار منفی امنیتی از این استان با وجود نبود ثبات مدیریتی از سوی کشورهای همسایه در کنترل مرزهایشان با استان، وسعت زیاد، خشکسالی و مشکلات اقتصادی، با افزایش همکاری و اعتماد مردم و تلاش مجموعه نیروهای مسلح کاهش یافته است.
سردار قنبری اظهار داشت: امروزه با توجه به همه اقدامات انجام شده سیستان و بلوچستان یکی از امن ترین استان های کشور است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان پس از این بازدید در نشستی با خبرنگاران ایرنا شرکت کرد که مشروح آن متعاقبا منتشر می شود.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.