مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه معلمی شغل نیست؛ بلکه یک رسالت است گفت: رسالت معلم تنها آموختن علم و دانش نیست بلکه به عنوان الگو برای دانش آموزان در جامعه مطرح است.
علیرضا نخعی بیان کرد: امسال همزمان با هفته معلم 585 معلم نمونه شهرستانی به همراه 43 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.
وی ادامه داد: برتری های علمی، ابتکار، خلاقیت، ایثارگری و ارائه الگوهای برتر تدریس از مهمترین شاخص های انتخاب معلمان نمونه سیستان و بلوچستان بوده است.
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیروی انسانی است گفت: این استان با توجه به گستردگی و پراکندگی با کمبود 12 هزار معلم روبرو است.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در کشور به ازای هر 12 دانش آموز یک نیرو و در این استان به ازای هر 17 دانش آموز یک معلم وجود دارد به طوری که اگر 12 هزار معلم جدید به این مجموعه افزوده شود این استان به میانگین کشوری می رسد.
وی ادامه داد: توجه به این نکته نیز ضروری است که سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی نیازمند نیروی بیشتر است.
وی اضافه کرد: امسال هزار و 244 نفر در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از طریق آزمون استخدام می شوند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت دارد.
هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز در 6 هزار و 300 مدرسه سیستان و بلوچستان تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.