مرتضی کوچکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از رقابت ها از هشتم اردیبهشت به مدت سه روز در بخش های قرائت، حفظ و ترتیل قرآن کریم، اذان و دعاخوانی برگزار شد.
وی افزود: در این دوره از رقابت های قرآنی 800 نفر در زاهدان شرکت داشتند که نفرات برتر آن به مرحله استانی که شهریورماه برگزار می شود راه یافتند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: چهل و یکمین مرحله شهرستانی قرآن کریم این استان علاوه بر زاهدان از 13 تا 16 اردیبشهت در شهرستان های زابل، ایرانشهر و زهک برگزار می شود.
کوچکی خاطر نشان کرد: رقابت های قرآنی با هدف فراهم آوردن زمینه ای برای انس بیش از پیش جامعه و بسط فضای معنوی قرآن در جامعه مورد توجه است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.