دراین مطلب آمده است: هر چه به آغاز رقابت ها نزدیک تر می‌شد همهمه ها بیشتر می شد، دوندگان با هر یک از ورزشکاران در گوشه ای مشغول گرم کردن خود بودند و برخی هم برای موفق شدن در رقابت سخت پیش رو به آخرین راهنمایی های مربی خود گوش می‌دادند تا بتوانند با پیروزی بر رقبا بالاترین سکو را به خود اختصاص دهند، تلاش آنان برای به نمایش گذاشتن حداکثر توانشان نشان می داد که رسیدن به این مهم برای هیچ دونده ای کار آسانی نیست و باید تلاششان را بیشتر کنند. با شروع هر مسابقه صدای هم تیمی ها و اندک تماشاچیان حاضر در محل برگزاری هیجان رقابت را بیشتر می کرد، هیجانی که چندان به طول نمی انجامید اما بر انگیزه دوندگان می افزود تا برای هرچه سریع تر رسیدن به خط پایان انرژی بیشتری مصرف کنند، هر چند در هر رقابت، فقط سه نفر برتر معرفی می شدند اما پس از پایان مسابقه روابط دوستانه تغییر نمی کرد.
حضور 180 دونده در رقابت های قهرمانی استان
رئیس هیئت دو و میدانی استان در حاشیه برگزاری این رقابت ها به خبرنگار ما گفت: با توجه به برگزاری رقابت های دو و میدانی قهرمانی کشور در ماده های مختلف این دوره از رقابت ها در استان برنامه ریزی شد تا نفرات برتر برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور مشخص شوند که این مهم سبب شد تا رقابت ها با وجود پیش بینی ها مورد استقبال قابل توجهی قرار گیرد. «ایرج رستم زهی» افزود: در این دوره از رقابت های قهرمانی استان 180 دونده از شهرستان های مختلف برای رسیدن به مقام قهرمانی در زاهدان حضور پیدا کردند که 80 نفر دختر و 100 نفر پسر بودند. به گفته وی، چند سالی است که با افتخار آفرینی دوندگان استان در رقابت های مختلف ملی رشته دو و میدانی علاقه مندان بیشتری به خود جذب کرده است که وجود این تعداد دونده در رقابت‌های قهرمانی استان می تواند گواهی بر این ادعا باشد، بنابراین می طلبد برای برگزاری رقابت های آینده برنامه ای منسجم تر تدوین کرد.
نفرات برتر رقابت های آقایان
وی افزود: در پایان مسابقات رده سنی نونهالان این دوره از رقابت های قهرمانی استان در قسمت آقایان محمد رضا بمپوری و امید کریمی از ایرانشهر و معاذ شه بخش از زهک در دوی 100 متر به مقام های اول تا سوم دست پیدا کردند در رقابت های 200 متر نیز معاذ شه بخش اول شد و عرفان آریایی و بهزاد دل بسته دو نماینده ایرانشهر در جایگاه های دوم و سوم ایستادند. در مسابقات دوی 400 متر ، امید کریمی و عرفان آریایی از ایرانشهر به رده های اول و دوم دست یافتند و محمد گمشادزهی از زاهدان سوم شد، در دوی 800 متر نیز علی امیریان از ایرانشهر، عرفان عیسی زهی از زاهدان و مجید سرگلزایی از زهک به ترتیب اول تا سوم شدند، در ماده هزار و 500 متر پس از قهرمانی و نایب قهرمانی علی امیریان و علی داداللهی دو نماینده ایرانشهر، حمید سرگلزایی از زهک سوم شد اما در پرش طول این رده سنی عمران ریگی و عرفان عیسی زهی از زاهدان اول و دوم شدند، راشد پورمند از سیب سوران نیز مقام سوم را کسب کرد. به گفته وی، در رده سنی نوجوانان در رقابت های دوی 100 متر بلال دشتوک از زهک، رضا دنا ملاشاهی و علیرضا راشکی از زابل اول تا سوم و در ماده 200 متر احمد پالیز و یونس اشترک از زهک قهرمان و نایب قهرمان شدند و مراد درزاده از سرباز بر جایگاه سوم ایستاد، در دوی 400 متر نیز علیرضا راشکی از زابل به قهرمانی رسید، رده های دوم و سوم هم به ترتیب در اختیار مصطفی دشتوار از چابهار و علی راشکی از زهک قرار گرفت. در دوی 800 متر وحید سلامی و آریا دعواری از سراوان قهرمان و نایب قهرمان شدند و ابوالفضل پور امامی از زاهدان سوم شد، در هزار و 500 متر علی راشکی از زهک اول، محمد رفیع حسین بر از سیب سوران دوم و میلاد سپاهیان از سراوان سوم شدند. در پرش طول این رده نیز علی خمر از زاهدان قهرمان شد و فرزاد درزاده از سرباز به همراه محمد طاهر امیر لاشاری از چابهار دوم و سوم شدند. وی ادامه داد: در رده سنی جوانان، حسین شهنوازی از زاهدان، زاهد درزاده از سراوان و علی علیرضاپور از زاهدان، در دوی 100 متر، علی علیرضاپور و علی بابایی از زاهدان و علی شیر قوی از زهک در ماده 200 متر، منصور میشکار و علی جهانی از زابل به همراه مجید ضرابی از سراوان در دوی 400 متر، وحید سلامی و آریا دهواری از سراوان به همراه ابوالفضل پور امامی از زاهدان در ماده 800 متر و مهدی میشوار از زهک، علی جهانی از زابل و علی ایثار از زاهدان در هزار و 500 متر به ترتیب موفق به کسب رده های اول تا سوم شدند در رشته پرش طول این رده سنی هم زاهد درزاده از سراوان به قهرمانی رسید، جلیل شهنوازی از زاهدان نایب قهرمان و مرتضی تریز از سرباز سوم شد.
بانوان برتر مسابقات
رستم زهی، افزود: رقابت های بانوان این دوره نیز برگزار شد که در رده سنی نونهالان در پایان ماده 60 متر یاسمین ارباب زهی و آسیه رضازهی از مهرستان به همراه سوگند شایسته فرد از چابهار اول تا سوم شدند، در دوی 200 متر سوگند شایسته فرد قهرمان شد و سوگند شبان فیض آبادی از زاهدان و مهناز امیری از چابهار مقام های اول تا سوم را کسب کردند در ماده 800 متر نیز سوگند شبان فیض آبادی و عاطفه شیبان از زاهدان اول و دوم شدند و مهسا سرورانی از مهرستان به رده سومی رسید اما در پرش طول پس از سوگند شایسته فرد، آسیه رضازهی و یاسمین رضازهی از مهرستان مقام های دوم و سوم را ازآن خود کردند. وی گفت: در رده سنی نوجوانان نیز خدیجه رحمان پور از نیکشهر، فاطمه ارباب و فرشته گمشادزهی از سراوان در ماده 60 متر، فاطمه ارباب و الهام صفرزهی از سراوان و خدیجه رحمان پور از نیکشهر در دوی 200 متر، سمانه دادره و فاطمه ارباب از سراوان در ماده 800 متر اول تا سوم شدند و در پرش طول نیز خدیجه رحمان پور از نیکشهر مقام قهرمانی را به خود اختصاص داد. در رده سنی جوانان نیز مقام های اول تا سوم ماده 60 متر به رعنا مغنی از نیکشهر، مائده عشقی از چابهار و ملیکا کده از زاهدان اختصاص پیدا کرد، در 200 متر رعنا عشقی از نیکشهر اول شد و مائده عشقی به همراه مینا پریور از چابهار دوم و سوم شدند، در 800 متر هم مینا پریور و مائده عشقی از چابهار در جایگاه اول و دوم ایستادند و در پرش طول ، رعنا مغنی به عنوان قهرمانی رسید.
از اعزام تا میزبانی رقابت های قهرمانی کشور
به گفته رئیس هیئت دو و میدانی استان، در پایان این مسابقات نفرات برتر هر رده سنی تیم استان را تشکیل دادند و عازم مسابقات کشوری می شوند که بر اساس برنامه اعلام شده فدراسیون رقابت های دو و میدانی جوانان در قسمت پسران پنجم و ششم اردیبهشت ماه برگزار می شود که با توجه به بعد مسافت و اعزام ورزشکاران به صورت زمینی، تیم استان فردا به این مسابقات اعزام می شود. وی ادامه داد: در قسمت بانوان نیز رقابت های دو و میدانی قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان 17 و 18 اردیبهشت ماه برگزار می شود که با توجه به برنامه اعلام شده فدراسیون بانوان برتر استانی در این رده سنی 15 اردیبهشت به این رقابت ها اعزام می‌شوند. وی بیان کرد: پس از این مسابقات دوندگان استان رقابت های دو و میدانی نونهالان را پیش رو دارند که به صورت منطقه ای برگزار می شود و با توجه به موافقت انجام شده به احتمال فراوان استان میزبان مسابقات دوومیدانی منطقه پنج کشور خواهد بود و نونهالان استان از رقبای دیگر خود میزبانی خواهند کرد که این مهم می تواند در بهتر شدن عملکرد دوندگان نونهال استان تاثیر مثبتی نیز داشته باشد. وی ادامه داد: با رونق گرفتن ورزش دو و میدانی در استان، سال گذشته اجرای طرح های استعدادیابی نشان داد سیستان و بلوچستان استعدادهای نابی در رشته دو و میدانی دارد که این استعدادها به دلیل دور بودن از مرکز شکوفا نشدند، این موضوع اهمیت برگزاری طرح های استعدادیابی را بیشتر می کند، به همین دلیل امسال نیز این طرح در استان برگزار خواهد شد.
8006**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.