به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد هاشمی شهری چهارشنبه شب در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان با تشکر از حمایت استاندار سیستان و بلوچستان در رابطه با پیگیری برای ساخت این سه بیمارستان اظهار داشت: تلاش داریم تا پایان دولت دوازدهم عملیات ساخت این بیمارستان ها به پایان برسد.
وی افزود: بیمارستان 540 تختخوابی زاهدان در مسیر توزیع عدالت در ارائه خدمات برای استفاده اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه در حاشیه شهر زاهدان ساخته می شود.
وی ادامه داد: با وجود 2 کلینیک فوق تخصصی عدالت و سلامت در شهر زاهدان، راه اندازی این بیمارستان نیز نقش مهمی در دسترسی بهتر اقشار مختلف جامعه به خدمات درمانی دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: ماهانه 17 هزار بیمار به صورت سرپایی به کلینیک عدالت و حدود پنج هزار نفر به کلینیک سلامت زاهدان برای دریافت خدمات فوق تخصصی با کمترین هزینه مراجعه می کنند.
دکتر هاشمی افزود: با افتتاح آزمایشگاه کلینیک عدالت در هفته سلامت به طور قطع آمار مراجعه کنندگان به این مرکز بیشتر خواهد شد.
وی گفت: خوشبختانه سامانه سلامت سیستان و بلوچستان موفق شده تا بر بیماری های عفونی و واگیردار مانند وبا، مالاریا و سل غلبه کند.
وی ادامه داد: هم اینک بیماری های مزمن غیرواگیر ناشی از سبک زندگی غلط، نداشتن تحرک کافی، پرخوری، مصرف فست فودها و غیره در کنار تصادفات جاده ای مهمترین علل تهدید کننده سلامت مردم محسوب می شوند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: کاهش مرگ و میر و ناتوانی های ناشی از بیماری های مزمن غیر واگیر و تصادفات جاده ای مستلزم مشارکت عمومی مردم است.
هاشمی گفت: با توجه به اقدامات و برنامه هایی که در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سیستان و بلوچستان انجام شده است و تاکید وزیر بهداشت تا پایان دولت فعلی دیگر بحث محرومیت در حوزه سلامت مردم این استان را نخواهیم داشت.
وی راه اندازی مرکز ناباروری مولود و مرکز رادیوتراپی در مجتمع بیمارستانی علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان را از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت دانست و بیان کرد: تاکنون 81 مورد بارداری موفق در این مرکز به ثمر نشسته و 216 بیمار نیازمند به اشعه درمانی (رادیوتراپی) خدمات مورد نیاز خود را در این بیمارستان دریافت کردند.
وی افزود: همچنین یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین بخش های سوختگی کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است.
وی اظهار داشت: خدمات تشخیصی و درمانی که به بیماران تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHF در بیمارستان بوعلی زاهدان ارائه می شود در کشور و منطقه کم نظیر است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در حالی که متوسط مرگ و میر ناشی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دنیا معادل 20 تا 30 درصد است، در بیمارستان بوعلی زاهدان کمترین مرگ و میر ناشی از این بیماری را داریم.
هاشمی افزود: امسال آزمایشگاه تخصصی منطقه ای تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در زاهدان راه اندازی می شود.
وی گفت: 254 میلیارد تومان در قالب طرح تحول نظام سلامت به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص یافته و طرح های مختلف درمانی، آموزشی و عمرانی انجام شده به عنوان نمونه هم اینک بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان به 52 تخت آی سی یو مجهز است.
وی اظهار داشت: همچنین با اجرای طرح تحول سلامت شمار پزشکان متخصص فعال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از 230 نفر در سال 92 به 272 نفر رسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست پیرامون برنامه های هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) مطالبی را ارائه کرد.
دکتر سیدمهدی طباطبایی افزود: افتتاح جشنواره سفیران سلامت، پایگاه سلامت زندان، دانشگاه نسل سوم مجازی، خانه سلامت محله در حاشیه شهر زاهدان و کلینیک سیار و برپایی کارگاه آموزشی ویژه داوطلبان سلامت از مهمترین برنامه های این هفته است.
وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود حدود نیمی از جمعیت جهان از دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز خود محروم هستند و همه ساله صدها میلیون نفر بدلیل هزینه های سنگین سلامت به زیر خط فقر سقوط می کنند.
وی تاکید کرد: استقرار نظام شبکه بهداشت و درمان در سال های ابتدایی بعد از انقلاب اسلامی با هدف ارائه خدمات بهداشتی به همه مردم اتفاق افتاد و هم اینک این شبکه یکی از افتخارات نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در دنیا محسوب می شود.
‌به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.