محمدامین حسین زهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم عملیات امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر خاش در عملیات جستجو و امدادی چهار ساعته توانستند این فرد را نجات دهند.
وی افزود: این کوهنورد شیرازی 64 ساله در ارتفاعات تفتان دچار ارتفاع زدگی شده بود که خوشبختانه با حضور به موقع و امداد فوری تیم امداد نجات پایگاه کوهستان تفتان به پایین قله انتقال داده شد.
حسین زهی بیان کرد: یک تیم کوهنوردی از استان فارس به قصد صعود به قله تفتان در منطقه حضور داشته اند که این فرد همراه آنها بوده است.
رئیس جمعیت هلال احمر خاش ادامه داد: شرایط برای صعود به قله تفتان در این فصل از سال بسیار عالی است اما انتظار داریم کوهنوردان برای صعودی ایمن و موفق با هماهنگی هیات کوهنوردی، تیم امدادی کوهستان و نیز داشتن راهنما برای صعود به قله برنامه ریزی کنند.
به گزارش ایرنا تفتان و ارتفاعات آن در فصل بهار بهترین شرایط را برای صعود به قله دارد و همه سال در این موقع از سال صدها کوهنورد و گردشگر برای مشاهده جذابیت های تفتان سربلند به شهرستان خاش سفر می کنند.
قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و 50 متر ارتفاع در 30 کیلومتری شهر خاش و 160 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.