علی خانقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ترددهای ثبت شده این مدت افزایش حدود 2 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.
وی مسیرهای زاهدان - زابل، ایرانشهر - چابهار و زهک - زابل را پر ترددترین مسیرهای نوروزی در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی افزود: همچنین 195 هزار و 109 مسافر در این مدت از ناوگان حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان استفاده کردند که 70 درصد سفرهای این مدت به داخل و 30 درصد به مقاصد برون استانی اختصاص داشت.
وی ادامه داد: 52 هزار و 531 مسافر نیز در این مدت از سایر استان‌ها توسط ناوگان حمل ونقل جاده ای وارد سیستان و بلوچستان شدند.
خانقایی مجموع ترددها در پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان را در طرح نوروزی 30 هزار و 498 نفر ذکر کرد و گفت: مجموع تردد در مرزهای استان در این مدت رشد 63 درصدی را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 187 هزار و 502 کیلومتر گستره، پهناورترین استان کشور محسوب می شود که فاصله شمالی ترین شهر آن «هیرمند» تا جنوب ترین شهر این استان «چابهار» حدود هزار کیلومتر است.
این استان افزون بر هزار و 300 کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر ساحل در دریای عمان دارد.
آب و هوای معتدل به ویژه در فصل بهار و وجود آثار و ابنیه های باستانی، تاریخی، فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن، سواحل زیبا، باغ های و مزارع سرسبز، نخلستانها، تالاب هامون و جازموریان و غیره از جذابیت های سیستان و بلوچستان برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.