به گزارش ایرنا عبدالحمید رسولی روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیب شب عید سیستان و بلوچستان از ارومیه و پرتقال والنسیا نیز از جیرفت کرمان تهیه شده است.
وی افزود: توزیع این میوه ها در زاهدان از 24 اسفند و در سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان از 26 اسفند آغاز می شود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط ستاد تنظیم بازار، توزیع میوه شب عید با قیمت مصوب تا 15 فروردین در سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت.
وی گفت: امسال 55 غرفه فروش برای توزیع میوه شب عید در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده که 18 غرفه آن در زاهدان مرکز استان دایر می شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه قیمت میوه ها بعد از نشست کمیته راهبردی استان اعلام می شود، اظهار داشت: قیمت های میوه شب عید بر اساس دستورالعمل حدود 10 تا 15 درصد کمتر از خرده فروشان خواهد بود.
رسولی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح حمایت از تولید کننده داخلی و تنظیم بازار شب عید است.
وی بیان کرد: سال گذشته 600 تن پرتغال و 400 تن سیب ویژه شب عید در سیستان و بلوچستان توزیع شد.
وی خاطر نشان کرد: هم اینک 14 اداره و نمایندگی تعاون روستایی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
وی وجود 10 اتحادیه تعاون روستایی، 53 شرکت تعاونی روستایی، 740 فروشگاه مصرف روستایی، چهار تعاونی زنان روستایی را از جمله ظرفیت های حوزه روستایی استان ذکر کرد.
به گزارش ایرنا بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 جمعیت این استان با 19 شهرستان به 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر شامل 704 هزار و 888 خانوار رسیده است که یک میلیون و 427 هزار و 332 نفر ساکن نقاط روستایی استان هستند.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.