محمدامیر براهویی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این دوره از رقابت های بومی و محلی نمایندگانی از ایران، پاکستان و افغانستان هر یک در قالب 2 تیم در رشته های هفت سنگ، پرتاب وزنه، کشتی محلی کچ گردان و طناب کشی به رقابت پرداختند.
وی ادامه داد: در رشته هفت سنگ تیم شهرستان سراوان(ایران) با مربیگری آقای عبدالاحد دهواری؛ قهرمان، تیم افغانستان الف با مربیگری صمد ملاخیل؛ نائب قهرمان و تیم پنجگور(پاکستان) با مربیگری خلیل احمد مقام سوم را کسب کردند.
وی ادامه داد: همچنین در رشـتـــــــه طناب کشی تیم افغانستان( الف) با مربیگری صمد ملاخیل؛ قهرمان، تیم افغانستان(ب) با مربیگری حیدر اٌزبک زهی نائب قهرمان و تیم پنجگور با مربیگری عبدالوهاب مقام سوم را از آن خود کردند.
وی برترین های رشـتـــــــه پرتاب وزنه را به ترتیب آقای عبدالوهاب از تیم پنجگور پاکستان، عبدالرسول سلیمان خیل از افغانستان، ابوالفضل طالبی زاده و منصور دهواری از تیم سراوان(ایران) ذکر کرد.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در رشـتــــــه کشتی کج گردان وزن 70 کیلوگرم کاظم ناصری از تیم سراوان(ایران) قهرمان، آیت الله از افغانستان نائب قهرمان و در وزن منهای 100 کیلوگرم بهمن شجاع مقدم از تیم سراوان(ایران) قهرمان و امیرحمزه از افغانستان نائب قهرمان شدند.
وی گفت: کاپ اخلاق این تورنمنت هم به تیم تٌربت پاکستان اختصاص یافت که تندیس یادبود، مدال و لوح سپاس به نماینده تیم اهدا شد.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون 130 بازی بومی محلی در این استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب بیش از 6هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
براهویی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان های سرآمد در رشته بازی های بومی محلی است به گونه ای که این استان پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
به گزارش ایرنا هم اینک 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.