به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجتبی بامری روز شنبه در همایش بصیرتی علما و روحانیون در مقابله با جریان تکفیری در شهرستان مرزی سراوان اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم تا با برگزاری همایش های بصیرت افزایی برای بیداری و آگاهی مردم تلاش کنیم.
وی افزود: علما و روحانیون باید به آیات قرآن توجه‌ داشته باشند و به عنوان مسلمان با خباثت ها و فسادی که به اسم اسلام و دین توسط گروه های تکفیر به وجود آمده است مبارزه کنند.
وی خاطرنشان کرد: علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان به خوبی در مقابل فتنه ها ایستادگی کردند و همواره حافظ نظام بودند.
امام جمعه سراوان گفت: از صدر اسلام تاکنون همواره یهودیان و منافقان به دنبال ایجاد رخنه میان مسلمانان بودند.
حجت الاسلام بامری افزود: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، زلزله در قلب مستکبران به وجود آورد و موجب بیداری مسلمانان در جهان شد.
وی اظهار داشت: برنامه مستکبران ایجاد نا امیدی با تشکیل گروه های تکفیری است تا از این طریق جهشی که در اسلام ایجاد شده را متوقف کنند.
وی بیان کرد: متاسفانه گروه‌های تکفیری قلب اسلام را نشانه رفتند و کشورهای اسلامی مانند فلسطین، سوریه و عراق را هدف خود قرار دادند.
به گزارش ایرنا امام جمعه اهل سنت سراوان نیز در این همایش گفت: سپاه همواره حامی مستضعفان بوده است.
مولوی عبدالصمد ساداتی افزود: نیروهای سپاهی با روحیه وفاداری خود آینده انقلاب را تضمین می کنند به همین دلیل مورد هجمه دشمنان قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: دسیسه ها و توطئه های دشمنان از همان ابتدای انقلاب وجود داشته و این سیاست استکبار جهانی است تا با ایجاد تفرقه حکومت کنند.
وی گفت: مثلث شوم منافقان، مشرکان و یهود از ابتدای اسلام تاکنون وجود داشته و همواره به دنبال ضربه زدن به اسلام بوده اند.
وی اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی موجب ایجاد بصیرت و وحدت در جامعه می شود.
امام جمعه اهل سنت سراوان اظهار داشت: استفاده از روش، سنت و سیره پیامبر مکرم اسلام(ص) به طور قطع سبب ایجاد وحدت و همدلی خواهد شد.
به گزارش ایرنا همایش بصیرتی علما و روحانیون در مقابله با جریان تکفیری با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهرستان مرزی سراوان واقع در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
7336**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.