سرهنگ یدالله ستوده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسیرهای بزمان - دلگان و فنوج - تنگ سرحه در جنوب سیستان و بلوچستان که به دلیل طغیان رودخانه های محلی بسته شده بودند، بازگشایی شد.
وی ادامه داد: براثر بارندگی های چند روز گذشته و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها همچنان هفت مسیر اصلی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان شامل مسیرهای فنوج به رمشک، چاخان به زرآباد، جلگه به چاه اسحاق، فنوج به دشت امام، کونیج به ذرتی، چاهنده به آب آپارنگ و آب انبار به زبرنگ بسته است و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی جنوب این استان در کوتیج از توابع نیکشهر با 53.2 میلی متر گزارش شده است.
مصدق گودرزی فر اظهار داشت: افزایش ابر، رگبار باران و تگرگ همراه با رعد و برق در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان امشب نیز تداوم دارد.
وی افزود: احتمال بارش در محدوده شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، غرب سرباز و ارتفاعات جنوبی دلگان، بزمان، ایرانشهر و سراوان تا روز شنبه بیشتر است به طوری که در برخی مناطق سیلابی شدن مسیل ها و آب گرفتگی معابر رخ خواهد داد.
وی گفت: در این مدت در سایر نقاط مرکزی و شمال سیستان و بلوچستان شرایط برای رگبارهای ناچیز و پراکنده فراهم است.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز دریای عمان نسبتا آرام است گفت: روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به وزش باد، سواحل دریا نیز به نسبت مواج پیش بینی می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان همزمان با وقوع سیلاب در پنج روز گذشته در جنوب این استان 528 نفر از مردم شهرستان های سراوان، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز، چابهار و ایرانشهر توسط نیروهای هلال احمر در چادر اسکان داده شدند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.