رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این همایش با هدف معرفی جاذبه های بکر گردشگری به علاقمندان طبیعت گردی، ایجاد نشاط، شادابی و سلامتی در محدوده کوههای مریخی (مینیاتوری) نوار ساحلی چابهار- بریس برگزار شد.
وی افزود: شرکت کنندگان؛ مسیرهای هیجانی و زیبای کوههای مریخی و ساحل شنی و ماسه ای را پیمودند.
وی بیان کرد: قشرهای مختلف در معرفی جاذبه های گردشگری و دیدنی نقش بسزایی دارند.
وی تصریح کرد: چابهار ظرفیت های خوبی در زمینه برگزاری رقابت های ورزشی آبی ساحلی، کوهنوردی، مریخ نوردی، ساحل پیمایی، شنا، قایقرانی، رقابت های رالی و موج سواری دارد.
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار گفت: هر سال در ایام پایانی سال، تعطیلات تابستانی و نوروزی برای جذب مسافر و گردشگر داخلی و خارجی رقابت های مختلفی در این شهرستان برنامه ریزی و برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، کوههای مریخی یا مینیاتوری به عنوان جاذبه های منحصر به فرد در محدوده جاده ساحلی چابهار- گواتر بعد از تالاب لیپار به طول حدود 45 کیلومتر قابل مشاهده است.
جاده چابهار به طرف گواتر بعد از روستای رمین و تالاب لیپار رنگ سبز و آبی دریا، سواحل زرد ماسه ای و کوههای سفید مینیاتوری یکی از تابلوهای معجزه وار طبیعت ایران را در ذهن نشان می دهند.
کوههای مریخی تداعی کننده سیارات بر روی زمین هستند و این کوهها یکی از مناطق دیدنی و تفریحی منحصربفرد در جنوب سیستان و بلوچستان هستند که سالانه گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور از آنها دیدن می کنند.
ایجاد شیارها و تراش های زیبایی در بین این کوهها وجود دارد که برای هر بیننده ای جالب توجه است به طوریکه انواع فسیل های حیوانات دریایی در این کوهها قابل مشاهده است که نشان از زیر آب بودن این منطقه در سالهای دور دارد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213 خبرنگار: رستم کریمی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.