حسن شاه ولی بر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار کاشت خیار گلخانه ای در ایرانشهر اوایل مهرماه انجام می شود و برداشت آن نیز پس از 40روز از نیمه آبان آغاز و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.
وی بیان کرد: 63 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان امسال به کشت خیار گلخانه ای اختصاص یافته است.
وی افزود: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا سبب شده کشاورزان هر سال اقدام به کشت خیار گلخانه ای کنند.
وی گفت: از هر هکتار گلخانه های ایرانشهر به طور متوسط 150تن خیار برداشت می شود این در حالی است که در فضای باز در هر هکتار 50 تن خیار تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر پیش بینی کرد در سال جاری بیش 10 هزار تن خیار از گلخانه های این شهرستان برداشت شود.
شاه ولی بر اظهار داشت: بیش از 700 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه ای در شهرستان ایرانشهر مشغول به کار هستند.
علی برهانزهی یکی از گلخانه داران ایرانشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی سبب شده تا محصول ما با قیمت پایین توسط دلالان خریداری و عرضه شود.
وی بیان کرد: سالانه بیش از 900 تن محصول خیار تولید و به مناطق مختلف داخل و خارج کشور از جمله کشورهای پاکستان و افغانستان صادر می کنیم.
به گزارش ایرنا کشت محصول خیار گلخانه ای در ایرانشهر برای نخستین بار به طور آزمایشی در سطح 2هکتار در سال 1378انجام شد که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.
شهرستان ایرانشهر با 30هزارهکتار زمین های زراعی و باغی به عنوان قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح است به طوریکه بیش از 17هزار نفر در این بخش مشغول بکار هستند.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314** 3213 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.