علی ملاشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مهرماه امسال تاکنون 3 . 4 دهم میلی متر باران در سیستان و بلوچستان باریده است که کاهش 91 درصدی نسبت به بلند مدت را نشان می دهد.
وی گفت: امسال 100 درصد مساحت سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی است.
وی ادامه داد: از ابتدای مهرماه تا پایان آذرماه 19.9 دهم درصد مساحت سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی خفیف، 56.5 درصد خشکسالی متوسط و 23.2 درصد دچار خشکسالی شدید است.
وی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته روند کاهش بارندگی ها در سیستان و بلوچستان تا پایان سال ادامه خواهد داشت به طوری که میزان بارش ها در سه فصل آخر سال کمتر از حد نرمال خواهد بود.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها در این استان ضروری است دستگاههای دست اندرکار تمهیدات لازم را برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی مدنظر قرار دهند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی افزون بر 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبروست که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
خشکی تالاب بین المللی هامون در شمال سیستان و بلوچستان و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.