رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش تولید ملی در جهت گسترش صنعت کشاورزی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا نخستین نشست کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم و کلزا سال97 استان باحضور ریاست سازمان جهادکشاورزی، گنجـعلی سرپرست شرکت غله، رییس سـازمان تعـاون روستایی ،معـاونین و مدیـران جهاد کشاورزی و شرکت غله در زاهدان برگزار شد.

رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار داشت: بسیاری از افراد جامعه در بخش کشاورزی مشغولند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند از این رو لازم است رسیدگی ویژه‌ای به وضعیت کشاورزانی که با مشکلات وکمبود آب ، کود وسایر منابع ، کار تولید را انجام می‌دهند ، صورت گیرد.

وی افزود: دولت و وزارت جهاد کشاورزی در قبـال این اقشار زحمت‌کش وظیفه سنگینی دارند و از آنجایی که مجموعه جهاد کشاورزی مسئولیت تولید را بر عهده دارد باید برنامه‌ریزی های لازم برای تولید مفید انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:باید تلاش کنیم تامطالبات گندمکاران را به موقـع و بدون هیچ‌گونه دیر کردی پرداخت کنیم تااین قشر متضرر نشوند.

وی افـزود: ما از خرید 14هزار تن به 77 هـزار تن در سال رسیده‌ایم  و توانایی افزایش کیفیت تولیدات کشور را داریم.

وی در پایان گفت:دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت به  کشاورزان به کار گیرند.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 سیستان و بلوچستان در این نشست با تاکید بر رعایت شرایط و الزامات انتخاب مراکز خرید و نگهداری منطبق با فراخوان تصـریح کرد: تمامی مراکز خرید باید دارای ظـرفیت‌ها و انـبارهای متنـاسب با حجـم پیـش بینی شده خرید ، محوطه محصور ، تجهیزات و امکانات مناسب برای تخلیه وبارگیری محموله ها و باسکول استاندارد باشند .

غلامعلی گنجعلی بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات لازم نظیر دوربین دید در شب، وجود بستر ارتبـاط اینترنتی مناسب ، رایانه و چاپگر ، امکانات وتجهیزات کنترل کیفی،کاور وامکانات پوشش منـاسب برای انبار های چادری ،  دارابودن توان مالی برای ارائه ضمانت های قرارداد وامکان نگهداری اسناد محموله ها را ازجمله شرایط ضروری برای مراکز خرید عنوان کرد .

وی افزود: باتوجه به پراکندگی استان وطولانی ترین زمان فصل خرید گندم مازاد بر نیاز در کشور شرکت غله استان سیستان و بلوچستان تمام هماهنگی و تمهیدات لازم در جهت خرید گندم را برنامه ریزی کرده تا بهترین فصل خرید در سال 97 را داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.