مجتبی شجاعی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه های بهداشتی و درمانی شامل درمانگاه، خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پانسیون پزشکان در روستاهای بخش مرکزی خاش به اجرا در آمده اند.
وی با قدردانی از توجه ویژه دولت به بخش بهداشت و‌ سلامت و پیگیریهای مسئولان بهداشت و درمان خاش بیان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی نجف آباد با زیربنای 445 مترمربع و پیشرفت فیزیکی حدود 65درصد از محل اعتبارات ملی، 6 پایگاه اورژانس جاده ای، خانه بهداشت و چندین پانسیون در روستاهای بخش مرکزی خاش در حال ساخت است که با اتمام طرحهای فوق مردم منطقه از خدمات این طرحها بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: تنها در سه سال گذشته 34 پروژه بهداشت و درمان با 200 میلیارد ریال اعتبار شامل طیف گسترده ای از طرحهای مورد نیاز در بخش مرکزی خاش اجرا شده است.
بخشدار مرکزی خاش گفت: با تقویت اعتبار بخش بهداشت و درمان در سالهای 94، 95 و 96 و بر اساس نگاه توسعه متوازن وزارت بهداشت و درمان و توجه ویژه دولت به توسعه بخش بهداشت و درمان در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم، حدود 14خانه بهداشت از جمله خانه های بهداشت عباس آباد، کارواندر، گزو، موتور جمهوری، موتور قادربخش، میرزا آباد، ناصرآباد، روتک، پدگان و همچنین 4مرکز جامع سلامت روستایی بیلری، اسلام آباد گرنچین، ناصری، نجف آباد و غیره در حال ساخت است و یا مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
شجاعی افزود: هشت مرکز بهداشتی درمانی، 47 خانه بهداشت و 6 پایگاه اورژانس بین جاده ای در بخش مرکزی خاش فعالند که تمامی مراکز دارای یک ‌یا 2 پزشک بوده و 2 درمانگاه اسماعیل آباد و بیلری دارای دندانپزشک نیز هستند و در مجموع رضایتمندی خوبی در سطح روستاهای بخش مرکزی از دست اندرکاران بهداشت و درمان، پزشکان روستایی و بهورزان و کادر سلامت وجود دارد.
وی ساخت و راه اندازی مرکز بهداشتی درمانی روتک و تسریع در ایجاد پایگاههای اورژانس جاده ای در بخش مرکزی خاش را خواستار شد.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در سه راهی زاهدان- ایرانشهر و زاهدان- سراوان واقع شده است.
7310** 6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.