شکری بلوچ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد چابهار برای کمک به رونق کسب وکار خرد و توجه به اشتغال افراد بومی و به ویژه زنان سرپرست خانوار دوخت کیسه های برنج را به آنان محول کرده است.
وی افزود:در مجموع 25 مجوز در زمینه فرآوری و بسته بندی برنج در منطقه آزاد چابهار با ظرفیت تولید و عرضه سالانه 500 هزار تن صادر شده است.
وی بیان کرد: از ابتدای تاسیس سازمان منطقه آزاد چابهار سه هزار و 168 شرکت داخلی و خارجی ثبت شده است که توانسته اند 13 هزار و 600 شغل ایجاد کنند.
وی افزود: منطقه آزاد چابهار با هدف ایجاد و تثبیت فضای اطمینان بخش برای فعالان اقتصادی و تلاش در زمینه ایجاد امکانات و تسهیلات و اجرای قوانین سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای واحدهای مختلف تولیدی شروع بکار کرده است.
مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه سالانه بیش از 2 میلیون تن برنج هندی وارد کشور می شود، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار با برنامه ‌ریزی ‌های لازم، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در زمینه واردات برنج قهوه ای از پاکستان و فرآوری می تواند نقش مهمی برای تامین برنج کشور ایفا کند.
بلوچ گفت: راه ‌اندازی شهرک برنج در منطقه آزاد چابهار صرفه‌ جویی ارزی و اشتغال ‌زایی را در پی خواهد داشت ومنجر به کاهش قیمت تمام‌ شده برنج خواهد شد و حتی توان صادرات مجدد برنج پس از فرآوری به کشور پاکستان را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: چابهار با راه اندازی صنایع بسته بندی برنج در حال تبدیل شدن به قطب تولید و توزیع برنج در کشور است.
وی تصریح کرد: شرکت های سرمایه گذاری شامل 2 هزار و 814 شرکت داخلی و 354 شرکت خارجی توانسته اند از سال 1381 تاکنون 160 تریلیون ریال سرمایه گذاری اظهاری داخلی انجام دهند که هم اینک 11 تریلیون ریال آن محقق شده است.
وی بیان کرد: همچنین در بخش ثبت 354 شرکت خارجی 770 میلیون دلار سرمایه گذاری اظهاری خارجی از سال 1382 تاکنون در سطح منطقه آزاد چابهار انجام شده که هم اینک 53 میلیون دلار آن محقق شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.