رضا راحت دهمرده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در تمامی ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان سامانه صدور شناسنامه مکانیزه راه اندازی شده است به طوری که در این استان دیگر سجل دستی صادر نمی شود.
وی گفت: این نهاد برای رفع مشکل رفت و آمد مردم روستایی با مسیرهای طولانی و صعب العبور به شهرها که موجب دیر ثبتی یا کم ثبتی وقایع حیاتی می شد اقدام به راه اندازی 55 اداره و نمایندگی ثبت احوال در سراسر استان کرده است.
وی ادامه داد: این ادارات ثبت احوال کاملا مکانیزه و تمامی خدمات در لحظه و به صورت آنلاین ارائه می شود.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان از اجرای طرح ثبت ازدواج به صورت الکترونیکی در استان از طریق دفترخانه های اسناد در استان خبر داد و گفت: با انجام این طرح ازدواج و طلاق پس از ثبت در دفاتر به صورت مستقیم بر روی پایگاه ثبت احوال اعمال می شود.
دهمرده با اشاره به اهمیت راه اندازی فیبرنوری در ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: فیبر نوری تاکنون در اداره کل و ادارات شهرستان های زاهدان، زابل و هامون راه اندازی شده است.
وی افزود: اجرای فیبرنوری تا پایان سال در شهرستان های ایرانشهر، چابهار و بخش سرباز انجام و همچنین اتصال آنلاین تمامی ادارات و نمایندگی های ثبت احوال در استان به پایگاه داده جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور میسر خواهد شد.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان آخرین آمار جمعیت این استان را 2 میلیون و 839 هزار و 129 نفر ذکر کرد.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.