سرهنگ یدالله ستوده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از تهدیداتی که در حوزه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان متوجه رانندگان بوده و سالیانه سبب کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان می شود برخورد وسایل نقلیه با احشام به ویژه شتر است.
وی ادامه داد: در این مدت در جاده های جنوب سیستان و بلوچستان 9 نفر براثر برخورد با احشام کشته شدند که در همسنجی با مدت مشابه پارسال با 18 نفر، کاهش 50 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: کشته شدگان ناشی از برخورد با شتر امسال سه درصد کل کشته شدگان تصادف جنوب سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برای کاهش تلفات انسانی با شتر باید آموزش و آگاه سازی ساربانان، صاحبان و مالکان شتر از قوانین، مقررات و مسئولیت های کیفری، مدنی و شرعی رهاسازی شتر در معابر و نیز سهم تقصیر آنان مورد توجه قرار گیرد.
سرهنگ ستوده اظهار داشت: همچنین آموزش هایی توسط کارشناسان پلیس راه به صاحبان شترها ارائه شده است.
وی ادامه داد: سازمان های جهاد کشاورزی و امور عشایری، بخشداران و به ویژه دهیاران که مالکان شتر حوزه استحفاظی خود را می شناسند در زمینه آگاه سازی آنان ورود جدی داشته باشند.
وی بر پلاک کوبی و کدگذاری شترها، الزام مالکان شتر به استخدام ساربانان آموزش دیده، تامین آب آشامیدنی شترها برای جلوگیری از تردد و هدایت آنها به حاشیه معابر با حفر چاهک در محل مناسب، توزیع گردن بند، حمایل و مارکرهای شبرنگ در میان مالکان شتر و استفاده از رنگ فسفری بر روی بدن شترها برای شناسایی در شب با انعکاس نور خودروها در کاهش تلفات و مشکلات این حوزه تاکید کرد.
فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حفر کانال در مناطقی که شتر خیز است برای جلوگیری از ورود شتر به سطح معابر، مصادره شترهای سرگردان و بلاصاحب، الزام مالکان شتر برای آشیان گذاری، ساماندهی و تعیین جایگاه برای نگهداری شتر مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 قرارگاه پلیس راه و 2 اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستانهای شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستانهای جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. irnazahedan@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.