نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این مراسم گفت: برگزاری نخستین همایش ملی تجلیل از مشاهیر و مفاخر این استان در آستانه فرارسیدن هفته وحدت کار بسیار ارزشمندی است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: برگزاری این نوع نشست ها با محوریت عناصر ارزشی، جامعه را تا حد زیادی از لحاظ استواری در حوزه ارزشی تضمین خواهد کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: ایران اسلامی و این استان پهناور از پیشینه تاریخی کهنی برخوردار هستند.
امام جمعه زاهدان با اشاره به شماری از مشاهیر و مفاخر سیستان و بلوچستان بیان کرد: شهید امیر سرتیپ خلبان محمد امین میرمرادزهی به عنوان یکی از مفاخر این استان در دوران دفاع مقدس برای حفاظت از کیان ملی جانفشانی های بسیار زیادی کرد.
آیت الله سلیمانی ایرج افشار سیستانی را از دیگر مفاخر سیستان و بلوچستان نامید و گفت: وی یکی از مورخان و نویسندگان معاصر استان محسوب می شود که بسیاری از کتاب های گرانبهای خود را برای استفاده مردم به کتابخانه ملی اهدا کرده است.
معاون ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این آیین گفت: سیستان و بلوچستان دارای مفاخر و شخصیت های برجسته کشوری و جهانی است.
امیر سرتیپ محمدحسن نامی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان مردم خونگرم و دلاوری دارد که شهید امیر سرتیپ خلبان محمدامین میرمرادزهی نمونه ای از این دلاورمردان است.
وی بیان کرد: شهید میرمرادزهی در دوران دفاع مقدس در مقابل رژیم بعث عراق با شجاعت و دلاورمردی ایستادگی کرد.
وی ادامه داد: اگر نبود دلاورمردی های افرادی همچون شهید میرمرادزهی شاید دشمن به اهداف شوم خود در دوران جنگ تحملی می رسید.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این آیین گفت: ایران اسلامی سرزمین شخصیت های برجسته جهانی بوده و این برای ما افتخار بزرگی محسوب می شود.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای شخصیت های برجسته کشوری و حتی جهانی است.
وی ادامه داد: شهید محمدامین میرمرادزهی و ایرج افشار سیستانی از شخصیت های برجسته سیستان و بلوچستان و مایه افتخار همه ایرانیان هستند.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.