به گزارش ایرنا امیرحسین اسماعیلی روز جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار یکی از طرح های مهم و کلان کشوری است که دولت برای تکمیل فاز نخست آن بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.
وی افزود: برای طرح توسعه بندر چابهار 32 هزار کلونی مرجان به مکان جدیدی منتقل شده است.
وی تصریح کرد: 2 پست اسکله کانتینری بندر شهید بهشتی با هزار و 720 متر طول و 32 هکتار پس کرانه آن برای تخلیه و بارگیری کانتنری آماده شده است.
وی بیان کرد: حوضچه بندر چابهار 300 هکتار وسعت دارد و کشتی بزرگ اقیانوس پیما و کانتینری به آسانی امکان تخلیه و بارگیری دارند.
مجری طرح توسعه فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار گفت: این بندر با آبخور 16 متر برای کشتی های بزرگ آماده شده و برای اجرای فاز نخست و دوم آن 203 هکتار از زمین های آبی جدید استحصال شده است.
اسماعیلی اظهار داشت: سه پست اسکله چند منظوره برای تخلیه و بارگیری غلات و فله به طول 684 متر آماده شده و 33 هکتار زمین نیز در پسکرانه آن برای تخلیه وبارگیری کالاها آماده سازی شده است.
وی بیان کرد: بندر چابهار در طول سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشته به طوری که بیش از 65 درصد پیشرفت آن مربوط به سال 1392 تاکنون است.
وی افزود: با بهره برداری از فاز نخست بندر شهید بهشتی 6 میلیون تن به ظرفیت فعلی تخلیه و بارگیری با 2و نیم میلیون تن به 8،5 تن می رسد.
مجری طرح توسعه فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار گفت: در مجموع چهار فاز با 21 پست اسکله در این بندر با ظرفیت سالانه 77 میلیون تن ساخته خواهد شد.
اسماعیلی اظهار داشت:20 تا 30 درصد بار بندر شهید بهشتی چابهار به وسیله قطار جابه جا می شود.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مکران بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است
1108** 3043 خبرنگاران: ایرج منصوری و رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.